رفع تصرف یک هزار هکتار اراضی دولتی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 دی 1401 | 11:08 ق.ظ
رفع تصرف یک هزار هکتار اراضی دولتی در خوزستان معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی خوزستان از جلوگیری تملک غیر قانونی یک هزار هکتار اراضی دولتی در استان خبر داد.

سید حسین دهبان زاده با اشاره به تکالیف قانونی معاونت املاک و حقوقی در راستای صیانت از بیت المال اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است.

وی گفت: برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیرو‌های انتظامی همواره گره گشا بوده است.

دهبان زاده اظهار کرد: پس از اطلاع از یک پرونده طی دادخواستی به عنوان معترض ثالث موارد را به مقام قضایی اعلام کرده که میزان یکهزار هکتار از اراضی دولتی با فرایندی غیرقانونی در حال خروج کامل از مالکیت دولت است و افرادی با ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی، نسبت به فراهم کردن مقدمات برای تملک آن اراضی اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز حکمی مبنی بر اصالت سند اخذ و اقدام به تملک درآوردن اراضی موصوف در ملکیت خود کرده بودند که با رسیدگی‌های دقیق حقوقی، اجرای تشریفات قانونی و صدور رای دادگاه تجدید نظر استان خوزستان، این میزان اراضی در مالکیت به بیت المال بازگشت.

معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: با رای دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان از تملک غیر قانونی حدود یکهزار هکتار از اراضی دولتی جلوگیری شد.

وی این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت المال، برشمرد و افزود: ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی استان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المان تقدیر و تشکر کرد.

دهبان زاده تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی روسای اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌ها قدردانی به عمل آورد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود را از موارد زمین خواری به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار