شهردار اهواز در گفتگوی خبری سیمای خوزستان: کارهای زیادی انجام شده اما چالش ها در شهر فراوان است

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 دی 1401 | 09:58 ق.ظ
شهردار اهواز در گفتگوی خبری سیمای خوزستان: کارهای زیادی انجام شده اما چالش ها در شهر فراوان است شهردار اهواز شامگاه یکشنبه چهارم دی ماه با حضور در گفتگوی خبری ساعت ۲۳ در سیمای خوزستان به سوالات مطرح شده توسط مردم در خصوص آبگرفتگی های معابر و جمع آوری آبهای سطحی توسط شهرداری توضیحاتی ارائه کرد. رضا امینی در پاسخ به علت آبگرفتگی در اکثر نقاط شهر گفت: در تببین موضوعات اگر به […]

شهردار اهواز شامگاه یکشنبه چهارم دی ماه با حضور در گفتگوی خبری ساعت ۲۳ در سیمای خوزستان به سوالات مطرح شده توسط مردم در خصوص آبگرفتگی های معابر و جمع آوری آبهای سطحی توسط شهرداری توضیحاتی ارائه کرد.
رضا امینی در پاسخ به علت آبگرفتگی در اکثر نقاط شهر گفت: در تببین موضوعات اگر به ادبیات مشترک دست یابیم خیلی بهتر می توانیم مسائل را برای مردم و شهروندان عزیز شفاف و روشن بیان کنیم چرا که معنی نقطه می تواند صد متر یا صد کیلومتر باشد

وی افزود: این که بگوییم کاری انجام نشده واقعا منصفانه نیست چون خودمان در بطن کار هستیم و نقاط قوت و ضعف و چالشها را در شهر اهوازمی بینیم و حجم مشکلات واقعا بالاست. گاهی با انجام یک مرحله کار مثلا ۱۰درصد آن، کل کار انجام شده تلقی می شود و گاهی حتی با اجرای ۱۰۰ درصد یک پروژه نیز همچنان کار به پایان نرسیده برای مثال در خصوص همین بارش ها حتی اگر پروژه صد درصد به پایان رسیده باشد ما بازهم مانداب ها را خواهیم داشت.

امینی عنوان کرد: در خصوص همین حفاری هایی که در شهر در حال انجام است و مردم شاهد آن هستند گاهی در بحث های کارشناسی که با شرکت آبفا داریم مجادلاتی پیش می آید تا کمترین آسیب متوجه مردم باشد. در واقع با این طرح فاضلاب شهری در اهواز جراحی بزرگی در حال وقوع است. طرح گسترده است و مشکلات بسیار زیاد است، باید اجازه دهیم زمان بگذرد
شهردار اهواز ادامه داد: گاهی در رابطه با اعتبار و تخصیص فاصله حرف تا عمل بسیار زیاد است بطوریکه آنچه دست ما را و شرکت آبفا را می گیرد با آنچه در اخبار اعلام می شود تطبیق ندارد.
امینی یاد آور شد: طرح دفع آبهای سطحی در حال پیشروی است مانند طرح کوی علوی به سمت گلستان و دانشگاه و به سمت کارون همچنین طرح گلدشت و ایجاد تصفیه خانه هایی که شرکت آبفا باید انجام دهد. آمار ها از این قرار است که با مطالعاتی که در سال ۱۴۰۰ شد اگر به تنهایی و مجزا از آبفا قصد انجام طرح دفع آبهای سطحی را داشتیم تا به امروز به ۶۰۰۰میلیارد بودجه نیاز داشتیم اما امروز با جمع بندی که با مدیر عامل آبفا داشتیم تصمیم گرفتیم از طریق دو وزارتخانه کشور و نیرو پیش برویم.
این مقام مسئول اظهار کرد: مفهوم این کار این است که حاکمیت، دولت محترم، استاندار، فرماندارهمه در جهت رفاه مردم در تلاشند.
در کاراجرایی هر دستگاهی مشکلاتی دارد اما این بدان معنا نیست که کار نکنیم. اگر حتی در یک خانه مسکونی آب وارد شود گویا همه اهواز را آب برده. کارها در حال انجام است و امیدواریم اتفاقات خوبی بزودی رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه پس از بارندگی نقاط مختلفی آبگرفتگی داشت که برخی تا ظهر و برخی نیز تا شب مشکل آن برطرف شد و تا امروز فقط دو سه نقطه داشتیم که برای مردم زحمت ایجاد شده بود که این را هم باید تلاش کنیم که به حداقل زمان مانداب در شهر برسد تا عوارضش بر مردم کمتر شود.
رضا امینی در پاسخ به اینکه اگر حتی با اجرای طرح کامل شبکه فاضلاب در سال آینده باز هم مشکل دفع آبهای سطحی وجود داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه طبق کارشناسی انجام شده که ۶۰۰۰میلیارد برای اتمام طرح دفع آبهای سطحی بودجه نیاز است و با عنایت به اینکه تامین درآمدهای شهرداری بیشتر از طریق مردم تامین می شود؛ این مبلغ تکافوی این هزینه را نمی دهد اما اگر بخواهیم این مقدار را کاهش دهیم یکی دو نقطه در طرح مانند منطقه۴ و ۶ را داریم که آبگرفتگی زیاد دارند و با اجرای طرح کوی علوی به سمت کارون طبق کارشناسی صورت گرفته دیگر آبگرفتگی نخواهیم داشت. یا در منطقه ۸ به سمت پیچوار اگر خروجی ها به سمت پذیرنده های طبیعی پیش برود؛ پس از تکمیل طرح تمام خروجی به آن سمت می رود و در آن منطقه نیز آبگرفتگی رخ نخواهد داد.

وی عنوان کرد: برای اینکه مشکلاتی مثل امسال پیش نیاید باید پیگیر بودجه طرح جامع تفصیلی باشیم که شورای محترم شهر به شدت پیگیر این امر هستند و با تمام توان و قوا پابه پای نیروهای شهرداری در میدان هستند.

امینی با اشاره به اینکه حجم کار بالاست و به نفع بیت المال و عموم مردم است که شهرداری و آبفا همکاری مشترک داشته باشند؛ افزود: باید زمانبندی درستی انجام داد و مثلا جایی که قبلا آسفالت شده مجددا ریزش نکرده و مانداب نیز نداشته باشد.
شهردار اهواز در پایان در پاسخ به تعداد طرحهای ضربتی آبهای سطحی با عنوان علاجبخشی در مدت یکسال و نیم از تصدی سمت شهردار اهواز توسط ایشان گفت: طرحهای ضربتی دفع آبهای سطحی همگی پیش از تصدی سمت شهرداری توسط اینجانب آغاز و به پایان رسیده است. ایستگاهها نیز به تجهیزات نیاز داشت و در طرح کوی علوی نیز ۵۰ میلیارد تومان هزینه و تامین اعتبار شده و ۱۰۵۰ میلیارد تومان کلا از اعتبارات آلایندگی به اهواز داده شده که در تقسیمات هزینه کرد و به سامان رسیدن ۴ پروژه اصلی باید بگویم که پل مجاور دانشگاه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل،ال۴۰۰، ۲۵۰میلیاردتومان برای تکمیل، ۳۰۰میلیارد تومان برای آسفالت معابری که پس از حفاری توسط آبفا نیاز به زیرسازی و تعمیر دارند و ۱۰۰میلیارد تومان برای مناطق حاشیه ای به عنوان محرومیت زدایی و ۵۰ میلیارد تومان نیز به فضای سبز اختصاص داده شد.

امینی خاطرنشان کرد: با وجود همه سختیها و تحویل گرفتن شهرداری با بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و هزینه های جاری ۸۰ درصدی در شهرداری، هر هفته پروژه های در مقیاس کوچک، بزرگ و متوسط را در مناطق و محلات رقم زده ایم و در تلاشیم سهم عمران را در بودجه افزایش دهیم تا رضایتمندی مردم حاصل شود.
وی عنوان کرد: قطعا سیاست های شهرداری و شورای شهر با فشار اقتصادی موجود بر مردم افزایش عوارض نخواهد بود. ما حتما باید به سمت بخش خصوصی گام برداریم و از ظرفیتهایی مانند تهاتر، امکان امتیاز و افزایش درآمدهای غیر نقدی استفاده کنیم تا طرح های فاخری برای شهر اهواز اجرا و ثبت کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار