چشم انداز تورمی بازار مسکن تا پایان سال

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 دی 1401 | 11:19 ق.ظ
چشم انداز تورمی بازار مسکن تا پایان سال یک کارشناس بازار مسکن گفت: تا پایان سال برای بازار مسکن چشم اندازی تورمی شاهد هستیم. فرشید پورحاجت، با بیان اینکه چشم اندازی تورمی در بازار مسکن شاهد هستیم، اظهار کرد: از تابستان امسال پیش بینی می شد که با رشد قیمت مسکن در بازار مواجه شویم که این مساله رخ داده است و اکنون […]

یک کارشناس بازار مسکن گفت: تا پایان سال برای بازار مسکن چشم اندازی تورمی شاهد هستیم.

فرشید پورحاجت، با بیان اینکه چشم اندازی تورمی در بازار مسکن شاهد هستیم، اظهار کرد: از تابستان امسال پیش بینی می شد که با رشد قیمت مسکن در بازار مواجه شویم که این مساله رخ داده است و اکنون شاهد رشد قیمت مسکن در بازار و چشم اندازی تورمی برای مسکن تا پایان سال هستیم.

وی افزود: وقتی ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد و ارزش پول روز به روز کاهش می یابد و در بازار مشاهده می شود که هیچ برنامه ای نیز برای ثبات در بازار و کنترل تورم وجود ندارد، نمی توان انتظار داشت که بازارهای اصلی مثل بازار مسکن از این شرایط بی تاثیر باشند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رشد قیمت ها، اصلا نمی توان انتظار داشت بازار مسکن که عمده فعالیت و تولید در آن توسط بخش خصوصی انجام می شود دچار تورم و افزایش قیمت ها نشود زیرا این شرایط نوسانی و تورمی به ویژه بر روی بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.

پورحاجت عنوان کرد: بازیگر اصلی بازار مسکن و یکی از مولفه های مهم در این خصوص همین عرضه و تقاضایی است که باهم همخوانی ندارد. ما کماکان در کشور با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن مواجه هستیم و این مساله قطعا با آمارپردازی ها حل نخواهد شد و تدوام آن منجر به تدوام تورم در بازار مسکن خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه دولت خود به دنبال پیمانکار شدن است و می خواهد مسکن تولید کند و توجهی به بخش خصوصی نداشته باشد مساله ای است که قطعا نتیجه آن تورم در بازار مسکن و رشد قیمت ها است.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: ماحصل سیاست گذاری های نادرست در حوزه مسکن و عدم توجه به تذکرهای صاحبان اندیشه، اقتصاددان ها و فعالان بخش خصوصی در کشور شرایط کنونی را در بازار مسکن رقم زده است و این وضعیت تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار