‌وزیر جهادکشاورزی:

پنج  هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1401 | 08:20 ق.ظ
پنج  هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت وزیر جهاد کشاورزی گفت:پنج  هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است‌.

سید جواد ساداتی در دیدار با تشکل های حوزه کشاورزی در گلستان اظهار کرد: در حوزه صادرات مرغ محدودیتی وجود ندارد همچنین تلاش می کنیم تا تعهدات ارزی آن را به صفر کاهش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص یافته است‌.

وی با بیان این موضوع که واگذاری اراضی کشاورزی به نهضت ملی مسکن غیرقانونی است، یادآورشد: واگذاری زمین های کشاورزی شهرستان گنبد به مسکن ملی غیرقانونی بوده و باید جلوی آن گرفته شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: شیلات مخصوصا حوزه پرورش میگو با اینکه از نظر ثروت و اشتغال شرایط خوبی می تواند ایجاد کند، بخش فراموش شده حوزه کشاورزی است .
به گفته ساداتی، باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تداخلات اراضی کشاورزی صفر شود همچنین تمام زمین های کشاورزی کشور تا پایان دولت ۱۳ سند تک برگ داشته باشند.
در ادامه این نشست دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور ثبات در زنجیره تولید مرغ کشور را ضروری برشمرد و گفت: آنچه باعث حذف تنش در بازار مرغ می شود ثبات در زنجیره تولید است.
رضا مبصری ادامه داد: سه زنجیره تولید مرغ در استان وجود دارد که با تمام چالش ها، در این حوزه به تولید ادامه داده اند.
یک پرورش دهنده میگو هم در این دیدار مسیر دسترسی مزارع پرورش میگو را نامناسب دانست و گفت: محور بین مزارع تولید میگو شرایط مناسبی ندارد.
حسن علی دیانی افزود: علی رغم اینکه صنعت آبزی پروری از نظر ارزآوری به شدت سود مند است اما آنگونه که باید از سوی دولت حمایت نمی شود.
وی افزود: شرایط انتن دهی تلفن همراه و اینترنت سایت پرورش میگو تاسف برانگیز است و برای برقراری ارتباط با خارج از کشور چالش جدی داریم.
یک کشاورز گلستانی نیز در این نشست ضمن بیان این نکته که کشاورزی گلستان زمانی سرآمد سایر استان ها بوده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط کشت پنبه که به طلای سفید معروف بوده به پسماند سفید تبدیل شده که این نتیجه بی تدبیری مسئولان و صاحب منصب های گذشته بوده است.
علیرضا صادق پور ادامه داد: دولتمردان به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستند غافل از آنکه بهترین سرمایه گذار آنها کشاورزان هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار