پیگیری مشکلات تالاب هورالعظیم از طرف عراقی

تاریخ انتشار: شنبه 10 دی 1401 | 09:51 ق.ظ
پیگیری مشکلات تالاب هورالعظیم از طرف عراقی رئیس مرکز بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست: مشکلات هورالعظیم در حوزه امور بین‌الملل سازمان پیگیری می‌شوند.

رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تالاب هورالعظیم تالابی مشترک بین ایران و عراق است، گفت: برای برنامه‌های مدیریتی و رفع مشکلات این تالاب نیاز به ارتباطات بین المللی بین ۲ کشور است که این مسائل در حوزه امور بین‌الملل سازمان پیگیری می‌شوند.

 

سید حسین موسوی‌فر در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم به مسائل و مشکلات عمده این تالاب در سال‌های جاری با آن مواجه بوده اشاره کرد و افزود: آتش سوزی‌های گسترده‌ای در بخش‌های عراقی تالاب در فصل گرم و خشک روی داده که برای شهر‌های غربی استان خوزستان مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: وجود کانون‌های فعال گرد و غبار در بخش‌های خشک شده تالاب در کشور عراق و تأثیر آن بر استان خوزستان از دیگر مواردس است که در حوزه بین الملل سازمان دنبال می‌شود.

رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این بازدید ضمن حضور در محل پاسگاه محیط بانی تالاب هورالعظیم با محیط بان این پاسگاه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در راستای مدیریت منابع آبی و برنامه‌های حفاظتی و نظارتی در حوزه تالاب هورالعظیم ارائه کرد.

تالاب بین المللی هور العظیم حدود ۴۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که دوسوم آن در خاک عراق و یک سوم در محدوده ایران است.

حقابه این تالاب از رودخانه‌های کرخه و دجله تامین می‌شود .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار