تاثیر پرداخت یارانه به هواپیماهای باری حامل کالاهای کشاورزی بر صادرات

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 دی 1401 | 10:40 ق.ظ
تاثیر پرداخت یارانه به هواپیماهای باری حامل کالاهای کشاورزی بر صادرات رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی گفت: حمایت دولت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه با محوریت کشورهای اوراسیا، باعث توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی محصولات تولیدی خوزستان خواهد شد. شهلا عموری با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت یارانه […]

رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی گفت: حمایت دولت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه با محوریت کشورهای اوراسیا، باعث توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی محصولات تولیدی خوزستان خواهد شد.

شهلا عموری با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی، اظهار کرد: کاهش هزینه صادرکنندگان محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در زمینه توسعه صادرات این محصولات بخصوص از استان خوزستان ضروری است.

وی افزود: افزایش رقابت‌پذیری صادرات محصولات کشاورزی در بازار این کشورها به واسطه کاهش فاصله زمانی حمل و نقل، توسعه صادرات تولیدات بخش کشاورزی را به دنبال دارد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه حمایت دولت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ویژه با محوریت کشورهای اوراسیا، باعث توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی محصولات تولیدی خوزستان خواهد شد، گفت: توسعه فعالیت‌های تجاری در بخش صادرات محصولات کشاورزی، علاوه بر ایجاد تنوع بیشتر در بین کالاهای صادراتی به افزایش حجم مبادلات منجر می‌شود.

عموری با اشاره به اینکه منابع تامین یارانه حمل و نقل صادراتی هواپیمایی باری ویژه محصولات کشاورزی در قالب بند (س) تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تامین می‌شود، افزود: محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی، معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافری خواهد بود.

وی در خصوص فرآیند اجرای این شیوه‌نامه بیان کرد: در این راستا، سازمان هواپیمایی کشوری باید نسبت به تایید و معرفی شرکت‌های هواپیمایی که امکان انجام عملیات کارگو جهت حمل صادرات محصولات کشاورزی را دارند اقدام کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: کارگروه پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هوایی باری حامل محصولات کشاورزی در استان باید با شرکت‌های هواپیمایی قرارداد همکاری منعقد کند و فرآیند استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها را به اطلاع صادرکنندگان برساند.

عموری خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از فعالان اقتصادی بخش کشاورزی، اتاق بازرگانی نیز کمیته تخصصی را برای همکاری با کارگروه استانی پرداخت یارانه حمل و نقل صادراتی هوایی باری تشکیل داده است تا موارد و موضوعات به صورت کارشناسی پیگیری شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار