مناطق نفتخیز جنوب پیش قراول خودکفایی در ساخت تجهیزات صنعت نفت است

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 دی 1401 | 11:37 ق.ظ
مناطق نفتخیز جنوب پیش قراول خودکفایی در ساخت تجهیزات صنعت نفت است مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این شرکت را پیش قراول خودکفایی در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت عنوان و خاطرنشان کرد: تحریم ها فرصت مناسبی برای توسعه ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات نوآورانه است و باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین، طرح مهمی در مناطق نفت‌خیز […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این شرکت را پیش قراول خودکفایی در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت عنوان و خاطرنشان کرد: تحریم ها فرصت مناسبی برای توسعه ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات نوآورانه است و باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین، طرح مهمی در مناطق نفت‌خیز جنوب رقم خورد که سرعت عمل چاه ها را به حداقل می رساند. 

علیرضا دانشی در جلسه بازدید پیشکسوتان حفاری از دستاوردهای نوین کنترل فوران برگزار شد، هویت و گنج پنهان صنعت نفت را پیشکسوتان دانست و اظهار داشت: بدونِ شک تجربه بالاتر از علم است و بصیرتی که از راه کسب تجربه به دست می آید، ممکن است از راه علم و دانش به دست نیاید.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خطاب به پیشکسوتان گفت: تجربه ذی قیمت شما بازافتخاران در شرایط فعلی صنعت نفت بسیار کارگشا است؛ این تجارب اندوخته ای است که همه مردم باید از آن بهره مند شوند‌.

وی افزود: از ابتدای حیات انقلاب اسلامی تاکنون، صنعت حفاری فراز و فرودهای بسیاری را سپری کرده است و امروز در نقطه ای هستیم که شاید بیش تر از گذشته نیازمند همدلی همه جانبه افراد باسابقه و توانمند با مجموعه صنعت نفت باشیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: افزایش تحریم ها، مُستهلک شدن دکل ها و مدیریت های ناروایی که در ۲۴ سال گذشته با آن مواجه بودیم مُعضلات بی شماری را برای ما رقم زده است که امیدواریم تبادل افکار و برگزاری چنین جلساتی مُنجر به ایجاد فرآیندی موثر در راستای پیش رفت همه جانبه کشورعزیزمان ایران باشد.

دانشی گفت: حضور شما در مناطق نفتخیز که خانه اول شما و متعلق به شماست را گرامی می داریم و با کمال افتخار پذیرای ایده ها و نظرات شما هستیم. 

به گفته ی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب زمانی که فرد از محیط کار فاصله می گیرد افکار بدیع و خلاقانه ای به ذهنش متبادر می شود که همین ایده ها می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت اقتصادی کشور داشته باشد. 

وی در ادامه مناطق نفتخیز جنوب را پیش قراول خودکفایی در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت عنوان و خاطرنشان کرد: تحریم ها فرصت مناسبی برای توسعه ساخت داخل و بومی‌سازی تجهیزات نوآورانه است و باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین، طرح مهمی در مناطق نفت‌خیز جنوب رقم خورد که سرعت عمل چاه ها را به حداقل می رساند. 

دانشی فوران چاه ها یکی از چالش های مهم گریبانگیر صنعت عنوان و تصریح کرد: فوران چاه های نفت و گاز، یکی از غیرمتعارف ترین چالش‌های صنعت نفت در جهان است که امنیت اقتصادی و تولید پایدار را ‏دچار مشکل می‌کند‎.

وی گفت: به همت متخصصان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ساخت تجهیزات تخصصی مهار فوران چاه ها درکارگاه مرکزی ناحیه صنعتی کارون انجام شد. 

به گفته ی وی ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت در انبارها موجود بوده و طی اقدامی

نوآورانه و خلاقانه مورد استفاده قرار گرفته است.

دانشی گفت: ساخت این تجهیزات به تعبیری اختراعی است که برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاده البته ممکن است تجهیزاتی وجود داشته باشد که تا حدی مشابه این نمونه باشند اما قطعا این اقدام با چنین شرایطی ما را صاحب سبک و برندی در دنیا می کند و در نهایت منجر به درآمدزایی و تولید ثروت برای کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات موثری که در راستای ترمیم ناوگان حفاری صورت گرفته است، عنوان کرد: به زودی تعدادی دکل نو وارد صنعت حفاری می شود؛ ضمن اینکه در نظر داریم ابزار و ادوات و ابزار نوینی را وارد این عرصه‌ نماییم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار