سموم کشاورزی وارداتی، کم خطر و مطابق با استانداردهای جهانی

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 دی 1401 | 10:17 ق.ظ
سموم کشاورزی وارداتی، کم خطر و مطابق با استانداردهای جهانی رئیس انجمن واردکنندگان سموم کشاورزی گفت: تلاش این انجمن بر واردات کیفی نهاده‌ها و سموم کم خطر مطابق با استاندارد‌های جهانی برای تامین و حفظ محصولات کشاورزی است.

سیدمهدی حسینی یزدی رئیس انجمن واردکنندگان سموم کشاورزی در نشست خبری برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی، افزود: تلاش انجمن واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی بر واردات کیفی به منظور تامین و حفظ محصولات نهایی کشاورزی است.
وی با اشاره به آمادگی این انجمن برای تامین ماده موثره آزمایش و انجام آزمایشات کیفی بر روی نهاده‌های وارداتی، گفت: تنها با اجرای کد QR می‌توان به محصول غذایی سالم رسید و این انجمن همواره در تلاش برای واردات سموم کم خطر، بی خطر و مطابق با استاندارد‌های جهانی است.
حسینی یزدی با رد تمایل کشاورزان برای استفاده از نهاده‌های وارداتی ارزان قیمت، اضافه کرد: استفاده از بهترین نهاده‌ها حتی ۵ درصد درآمد کشاورز هم نمی‌شود، کشاورز ایرانی می‌داند که برای حفظ درآمد و اقتصادش باید از نهاده‌های کیفی استفاده کند، از این رو اگر سموم کیفی بی خطر یا کم خطر لیتری یک میلیون تومان هم باشد، انتخاب کشاورز، نهاده باکیفیت است.

رئیس انجمن واردکنندگان سموم کشاورزی در ادامه افزود: ما توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و محصولات باکیفیت وارد کنیم و از هند و چین هم برترین نهاده‌ها را وارد می‌کنیم و به همین دلیل جنگ اوکراین – روسیه نتوانست در این زمینه برای ما مشکلی ایجاد کند.
وی لازمه ورود به باراز‌های جهانی برای صادرات محصولات کشاورزی را، رعایت استاندارد‌های لازم در نهاده‌های مصرفی دانست و تاکید کرد: بدون برنامه ریزی قبلی نمی‌توان از بازار‌های جهانی سهم داشت.
حسینی یزدی با گلایه از قوانین دست و پاگیر وارداتی مثل افزایش تعرفه، اعمال مالیات بر ارزش افزوده، نوسانات ارزی و حذف ارز ترجیحی، گفت: تنها تحریم نیست که ما را آزار می‌دهد، نگاه داخل به واردکنندگان که ما را بیگانه می‌دانند نیز مشکل دیگری است.
وی، میزان مصرف سموم کشاورزی را ۲۷ تا ۳۲ هزار تن در سال خواند که ۲۵ درصد آن از واردات و ۷۵ درصد دیگر از فرموله کردن در داخل تامین می‌شود و افزود: از اول سال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر واردات نهاده‌ها اعمال شده که با سایر هزینه‌ها حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد می‌شود که این مالیات بر هزینه‌ها و درآمد کشاورز اثرگذار است.
رئیس انجمن واردکنندگان سموم کشاورزی با تاکید بر اینکه تمامی نهاده‌های وارداتی از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: برای تعیین کیفیت و مقایسه نهاده‌های وارداتی و داخلی هیچ متر و مقیاسی نداریم، اما با اطمینان می‌گوییم نهاده‌های وارداتی از سلامت کامل برخوردار هستند.

حسینی یزدی درباره نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی گفت: این دوره از نمایشگاه با شعار دانش بنیان، سلامت و امنیت غذایی در مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع و با حضور حدود ۱۰۰ شرکت از واردکنندگان، تولیدکنندگان، کلینیک‌های گیاه پزشکی، دانش بنیان‌ها و استارتاپ‌های معتبر داخلی و خارجی با ارائه بهترین محصولات سم، کود و بذر از حدود ۱۰۰۰ برند معتبر جهانی از اروپا و آسیای شرقی از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه برگزار می‌شود.
­


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار