انعقاد ۲۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 09:28 ق.ظ
انعقاد ۲۰۰ هزار هکتار کشت قراردادی در خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار قرارداد در زمینه کشت قراردادی در خوزستان منعقد شده است، گفت: مساله کشت قراردادی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که برای حمایت از کشاورزان در راستای اجرای الگوی کشت در حال اجرایی شدن است. سیدرحمت الله پریچهر، در خصوص روند کشت […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار قرارداد در زمینه کشت قراردادی در خوزستان منعقد شده است، گفت: مساله کشت قراردادی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که برای حمایت از کشاورزان در راستای اجرای الگوی کشت در حال اجرایی شدن است.

سیدرحمت الله پریچهر، در خصوص روند کشت قراردادی در خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار عقد قرارداد در زمینه کشت قراردادی در خوزستان انجام شده است و روند عقد قرارداد همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی نقش بسیار موثری در ایجاد یک زنجیره ارزش برای محصولات کشاورزی دارد، افزود: ایجاد نهادهای تخصصی برای انتقال دانش فنی و افزایش کمی و کیفی تولید و ساماندهی و احیای واحدهای تولیدی با اجرای کشاورزی قراردادی محقق می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تامین مالی برای هزینه‌های اولیه و نهاده‌های موردنیاز و ارائه خدمات برای حمل و نقل و خرید مستقیم محصول از تولیدکننده از جمله دستاوردهای کشاورزی قراردادی هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

پریچهر با اشاره به تاکیدات وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم بر گسترش کشاورزی قراردادی عنوان کرد: مساله کشت قراردادی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که برای حمایت از کشاورزان در راستای اجرای الگوی کشت در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: خوزستان با عقد قرارداد ۲۰۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی بیشترین سطح عقد قرارداد کشور را به خود اختصاص داده و این میزان تاکنون در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲.۸ برابر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار