تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل اهواز در بارندگی پیش رو

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 09:15 ق.ظ
تلاش برای جلوگیری از ورود آب به منازل اهواز در بارندگی پیش رو سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آمادگی نیروهای اجرایی و خدماتی برای مواجهه با بارندگی‌ها و آبگرفتگی احتمالی معابر، گفت: پیش‌بینی‌ها در حال انجام است تا در بارندگی پیش رو، حداقل آب وارد منزلی نشود. علی شمسی، در خصوص پیش‌بینی بارندگی ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر در اهواز در روزهای آینده اظهار کرد: […]

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آمادگی نیروهای اجرایی و خدماتی برای مواجهه با بارندگی‌ها و آبگرفتگی احتمالی معابر، گفت: پیش‌بینی‌ها در حال انجام است تا در بارندگی پیش رو، حداقل آب وارد منزلی نشود.

علی شمسی، در خصوص پیش‌بینی بارندگی ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر در اهواز در روزهای آینده اظهار کرد: با توجه به این پیش‌بینی هواشناسی، در حال بررسی و بازگشایی  راه‌های خروجی آب و لایروبی خطوط فاضلاب هستیم.

وی افزود: نیروهای اجرایی و خدماتی شهرداری اهواز برای مواجهه با بارندگی‌ها و آب‌گرفتگی احتمالی معابر در حالت آمادگی کامل قرار دارند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه در بارندگی اخیر در کمتر از ۱۰ منزل در اهواز آب وارد حیاط منازل شد، گفت: همه پیش‌بینی‌ها در حال انجام است تا در بارندگی پیش رو، حداقل آب وارد منزلی نشود و در کمترین زمان، آب تخلیه شود.

شمسی عنوان کرد: مدت زمان تخلیه آب به مدت زمان و حجم بارش بستگی دارد؛ باید توجه شود که شهر اهواز مسطح است از طرفی اکنون شهر خیس است و زمین‌های خالی آن آب دارد.

وی با اشاره به شرایط آبگرفتگی‌ها افزود: با توجه به تخت بودن آسفالت در شهر اصفهان و ارتفاع تنها ۴ سانتیمتر لبه درب ورودی خانه‌ها در این شهر، اگر ۱۰ میلیمتر بارندگی مانند اهواز در اصفهان رخ دهد آب وارد همه خانه‌ها می‌شود بنابراین باید مردم به این شرایط شهر توجه کنند.

شمسی با اشاره به وضعیت ماندآب در عربستان در بارندگی اخیر با وجود داشتن امکانات زیاد، گفت: بارندگی ۵۰ میلیمتر در شهری مسطح، کم نیست بنابراین تخلیه این میزان آب از شهر زمان می‌برد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: اگر مردم، شهر را مانند ظرفشویی تصور کنند می‌بینند که اگر یک لیوان آب در آن بریزند سریع آب خارج می‌شود اما اگر یک تشت آب ریخته شود شرایط متفاوت خواهد بود بنابراین خارج شدن آب از شهر نیازمند یک مدت زمان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار