جایگاه والای مسائل فرهنگی در بدنه وزارت نفت

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 10:55 ق.ظ
جایگاه والای مسائل فرهنگی در بدنه وزارت نفت مشاور فرهنگی مدیرعامل و رییس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران در جلسه شوراهای فرهنگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان و شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون، با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: همان […]

مشاور فرهنگی مدیرعامل و رییس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران در جلسه شوراهای فرهنگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان و شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون، با اشاره به سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: همان طور که سردار سلیمانی در زمان حیات شان منشا خیر و برکت بودند با شهادت شان هم خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی به جوش آوردند و در شرایطی که برخی سخن از فراموش شدن فرهنگ ایثار و شهادت به میان می آوردند؛ شهادت حاج قاسم به مثابه حلقه اتصالی  دل های مردم ایران را به هم گره زد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن اداوی، شهید سلیمانی را یک شخصیت موثر فرهنگی در جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: حاج قاسم پیش از آن که یک چهره نظامی باشد یک شخصیت فرهنگی بود و شاید مهم ترین دلیل تاثیرگذاری و فرمانروایی او بر دل ها را می توان سیره و رفتار مومنانه اش با مردم دانست.
وی با اشاره به اهمیت توجه به احساسات و عواطف مخاطب و مانوس بودن با آن ها ادامه داد: مخاطب ما در صنعت نفت انسان ها هستند لذا در تمام ابعاد فعالیتی که کارمندان صنعت نفت دارند باید به احساسات و عواطف آن ها توجه ویژه داشته باشیم.
مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که کارهای فنی و تخصصی بدون نگرش فرهنگی به سرانجام نخواهد رسید، گفت: کار فنی و فرهنگی مکمل یکدیگرند و اگر در انجام کارهای فنی به بُعد فرهنگی توجه نشود آن اقدام ابتر و ناقص می ماند زیرا در همین مباحث فنی هم ما با انسان و روح متعالی او مواجه هستیم که بی شک نیازمند مراقبت و رسیدگی است.
وی موفقیت های صنعت نفت را مرهون روحیه خالصانه و بسیجی عنوان کرد و گفت: حفظ روحیه بسیجی و جهادی عامل موثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور به شمار می آید‌
به گفته ی این مقام مسئول، مهم ترین کار فرهنگی در صنایع فرهنگی کاری است که بازوی تحقق اقتصاد نفت باشد.
وی همچنین اظهار داشت: مسائل فرهنگی در بدنه وزارت نفت از جایگاه والایی برخوردار است و   شورای عالی فرهنگی نیز برای اولین بار در وزارت نفت تشکیل شده که نشان دهنده اهمیت مسائل فرهنگی در نگاه مقام عالی وزارت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اداوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این سفر که به خوزستان داشتیم از نقطه نظرات فعالین فرهنگی در شرکت های زیرمجموعه نفت در خوزستان بهره مند شدیم و با حضور در شورای فرهنگی این سه شرکت از نزدیک در روند برگزاری برنامه ها و مراسمات فرهنگی آن ها قرار گرفتیم‌.
وی افزود: به لطف خداوند متعال هماهنگی خوبی  بین اعضای شورای فرهنگی وجود دارد که نشان دهنده آن است که اعضای این شوراها خالصانه و بدون تشریف مشغول خدمت گزاری هستند.
رییس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران اظهار امیدواری کرد که در قالب این همفکری ها به ایده های کارگشایی دست پیدا کنیم تا کارکنان صنعت نفت به مشارکت در کارهای فرهنگی متمایل شوند.
وی ادامه داد:  اگر میدان مناسبی برای ارائه ایده ها وجود نداشته باشد؛  فرصتی برای ظهور و بروز آن ها پیدا نخواهد شد به عبارت دیگر اگر درد مطرح نشود درمانی هم برای آن پیدا نخواهد شد لذا ضروری است که فضایی برای طرح آن ها مهیا گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اداوی گفت: جا دارد از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که تلاش بی شائبه ای برای فراهم کردن فرصت تبادل آرا پدید آورد تقدیر و تشکر نماییم.
سعید آتش بار رییس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این جلسه گفت: در مناطق نفت‌خیز اقدامات فنی با تفکر فرهنگی انجام می شود و این یک فرصت طلایی است.
به گفته ی وی، در شرایط کنونی با نگاه ارزشمندی که به مسائل فرهنگی وجود دارد؛ از مهجور بودن شوراهای فرهنگی به تولید پیوست های فرهنگی رسیده ایم.
آتش بار همچنین با تاکید بر ضرورت تعریف شاخص های ارزش یابی در کارهای فرهنگی گفت: پیشنهاد می شود شوراهای فرهنگی در سطح وسیعی با شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت برگزار شود تا تعامل و همفکری فعالین فرهنگی مُنتج به آثار پربرکتی در این حوزه شود.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این جلسه همچنین بهزاد صالح بیگی مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فرهمند مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ابوالقاسم حبیبی پور مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز کارون، راهداری رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، بارانی مدیرمنابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نیز کمالی مدیر عملیات غیرصنعتی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در حوزه مسائل فرهنگی پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار