ساعت‌های “فلکه ساعت” اهواز کجا رفته‌اند؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 10:29 ق.ظ
ساعت‌های “فلکه ساعت” اهواز کجا رفته‌اند؟ فلکه ساعت از میدان‌های قدیمی اهواز است که در امانیه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر قرار دارد و چهار ساعت در پایه آن نصب شده‌اند اما در روزهای اخیر با نبود ساعت‌های فلکه که یکی از مناظر روزمره مردم هستند، این سوال برای شهروندان ایجاد شده که ساعت‌های فلکه ساعت کجا هستند؟ حجت‌الله زارع‌زاده […]

فلکه ساعت از میدان‌های قدیمی اهواز است که در امانیه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر قرار دارد و چهار ساعت در پایه آن نصب شده‌اند اما در روزهای اخیر با نبود ساعت‌های فلکه که یکی از مناظر روزمره مردم هستند، این سوال برای شهروندان ایجاد شده که ساعت‌های فلکه ساعت کجا هستند؟

حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز در خصوص نبود ساعت‌های فلکه ساعت منطقه امانیه اظهار کرد: با توجه به اینکه ساعت‌های فلکه ساعت خراب شده‌اند و به درستی کار نمی‌کنند، شورای شهر در خصوص تعمیر ساعت‌ها به شهرداری تذکر داد.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲ برای تعمیر ساعت‌ها اقدام کرده است بنابراین شهروندان مطمئن باشند که ساعت‌ها ناپدید نشده‌اند و تنها در حال تعمیر هستند و به محض تعمیر، مجددا در محل خود نصب خواهند شد.

فلکه ساعت در دوره پهلوی دوم در اهواز ساخته شد و ساعت‌های وسط این میدان توسط جامعه ارامنه مستقر در اهواز به شهرداری اهدا شد.

فلکه ساعت نماد مرکزیت محله امانیه است. ستون میان این فلکه ۶ متر ارتفاع دارد و بدنه آن از سنگر مرمر ساخته شده است و در آن چهار ساعت در حال کار هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار