هشدار قرمز بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتری در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 11:47 ق.ظ
هشدار قرمز بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتری در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به حجم بالای بارندگی در استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تقویت سامانه بارشی و با توجه به توپو گرافی منطقه جنوب شرق و زیر ساخت‌های شهری این مناطق و حجم بالای بارندگی گفت : این شرایط از اواسط وقت چهارشنبه ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۵/۱۰/۱۴۰۱ پایدار است.

 

محمد سبزه زاری افزود : در این مدت شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید وانتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان) انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر (منطقه اثر: مناطق جنوب شرقی و شرقی و سواحل و ارتفاعات این مناطق) بویژه شهر‌های هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بهبهان خواهیم بود .

وی گفت : این شرایط موجب لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های شهری و بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی می شود. 

سبزه زاری در این زمینه توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود.

وی گفت : همچنین آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه هاو مسیل‌ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر ،  احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، اقدامات الزم برای فعالیت‌های عمرانی و بتنریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول ضروری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار