جذب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401 | 10:34 ق.ظ
جذب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی معاون توسعه مدیریت و منابع زارت جهاد کشاورزی: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی در کشور جذب شده است.

هوشنگ محمدی در گشایش  یازدهمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی خوزستان گفت: الگوی کشتی که امسال توسط محققان در سازمان تحقیقات کشاورزی طراحی شد یک برنامه جسورانه می‌باشد و بیش از یک ماه است که در سطح کشور در حال اجراست.

وی افزود:امروز مرکز مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع غذایی کشور که بخشی از معاونت زراعت بود در ساختار وزارت کشاورزی در سطح معاون وزیر همزمان با الگوی کشت طراحی شد.

وی ادامه داد: در جهت مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات کم بهره  ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که تاکنون  ۲ هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح کشاورزی قراردادی، بیان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون هکتار کشاورزی در حوزه گندم تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گرفته است که   در حال افزایش است
محمدی با بیان اینکه اقتدار غذایی از جمله موضوعات امنیت پایدار است، گفت: اقتدار نظامی کشور ما نسبت به کشور‌های دیگر منطقه برتر است، در تکنولوژی نیز شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر مورد توجه بوده و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم

وی تاکید کرد:   امسال نیز فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور امنیت غذایی، تولید، خوداتکایی در محصولات اساسی، دانش بنیان کردن بخش کشاورزی بود.  
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد:  در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است که پیش بینی شده تا پایان دولت سیزدهم این میزان به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار