تدوین برنامه و سند راهبردی توسعه و احیای فضای سبز شهر آبادان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 دی 1401 | 09:15 ق.ظ
تدوین برنامه و سند راهبردی توسعه و احیای فضای سبز شهر آبادان شهردار آبادان، گفت: برای احداث پارک های جدید و توسعه فضای سبز شهری به همکاری و حمایت تمامی دستگاه و شرکت های مستقر در شهر آبادان نیاز داریم. یاسین کاوه پور، امروز در نشست ستاد نهضت سبز که با حضور فرماندار ویژه، سید محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و […]

شهردار آبادان، گفت: برای احداث پارک های جدید و توسعه فضای سبز شهری به همکاری و حمایت تمامی دستگاه و شرکت های مستقر در شهر آبادان نیاز داریم.

یاسین کاوه پور، امروز در نشست ستاد نهضت سبز که با حضور فرماندار ویژه، سید محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران شهری در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابو مهدی المهندس، اظهار کرد: شهرداری آبادان با تمام امکانات و توان خود در بحث توسعه فضای سبز پیشتاز است و این کار تنها با همراهی و همکاری بین بخشی ادارات، ارگان ها و شرکت های مستقر در این شهر میسر خواهد شد.

شهردار آبادان، مسئله زیرساخت ها را بسیار مهم خواند و افزود: از ابتدای آغاز به کار در سمت شهردار آبادان یکی از اولویت های مهم ما که باعث نارضایتی مردم هم است بحث فضای سبز بود.

وی تصریح کرد: نکته مهم در بحث فضای سبز مسئله نگهداری است، مصوباتی طی ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده اما اجرایی نشده است البته در برخی مقاطع اقداماتی نیز صورت گرفته که نباید منکر آنها شویم.

کاوه پور با بیان اینکه متاسفانه تدابیری در بحث نگهداری و زیرساخت های فضای سبز آبادان اندیشیده نشده است، یاد آور شد: در این زمینه می بایست دو موضوع را در اولویت قرار دهیم یکی بحث شبکه آب خام و دیگری آبرسانی به فضای سبز است، لذا در این راستا باید برنامه جامعی تدوین شود چراکه فضای سبز همانند موجود زنده است.

وی از تدوین برنامه و سند راهبردی در خصوص توسعه و احیای فضای سبز شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: در محدوده شهر با توجه به اینکه فضای سبز نیاز به آبیاری منظم دارد، طی دو ماه گذشته مطالعات در حوزه فضای سبز و آب خام را آغاز کردیم چراکه اینها پیش تر نبودند و لازمه کار هستند تا بدانیم که می خواهیم در چه مسیری حرکت کنیم و به چه نقطه ای برسیم.

شهردار آبادان عنوان کرد: هر ساله هزاران نهال با هزینه های سنگینی خریداری می شود و برای کاشت آن نیز زحمات فراوانی صورت می گیرد اما متاسفانه به دلیل عدم وجود شبکه آب خام و آبیاری منظم در سال بعد مشاهده می کنیم که اثری از آنها وجود ندارد، لذا می بایست شبکه آب خام تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی نگهداری مرتب و مداوم از فضای سبز را یکی دیگر از مسائل و مشکلات این حوزه خواند و تاکید کرد: در گذشته توافقاتی با شرکت های ایرانول، پالایشگاه و پتروشیمی آبادان در خصوص احداث پارک و توسعه فضای سبز صورت گرفته و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده اما آنچه که در شان مردم آبادان بوده و هست در این خصوص صورت نگرفته است.

کاوه پور، گفت: این پروژه ها از جمله اقدامات زیر ساختی است که نیاز به برنامه کاری دارند و با دقت باید مراحل اجرایی آن را طی کرد.

وی از آمادگی شهرداری آبادان برای احداث گلخانه مکانیزه خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های کاری ما این است که در برخی از محل ها و مناطق سطح شهر که به شکل باغ هستند با استفاده از گونه های مناسب آب و هوایی این شهر مراحل کاشت را انجام دهیم و همچنین محل هایی مانند کنارستان، نارنجستان و توتاستان ایجاد کنیم.

شهردار آبادان از برآورد احداث ۱۳ پارک در مناطق مختلف سطح شهر آبادان خبر داد و گفت: برای احداث آنها در حال رایزنی با پالایشگاه آبادان هستیم تا تامین اعتبار و مراحل اجرایی آن آغاز گردد.

وی بیان کرد: در بحث احداث نهالستان نیز رایزی ها و مکاتباتی با سایر شرکت های مستقر در شهر آبادان صورت گرفته تا این اقدام عملیاتی شود.

کاوه پور بر ضرورت توجه جدی به اجرایی شدن مصوبات و همکاری لازم همه شرکت ها، ارگان و دستگاه های اجرایی این شهر تاکید کرد و اذعان داشت: شهرداری آبادان آمادگی در اختیار گذاشتن زمین و نیروی انسانی برای احداث پارک و توسعه فضای سبز را دارد اما انتظار می رود یکی از شرکت ها تجهیزات مورد نیاز را تامین کند تا کار زیربنایی در این زمینه آغاز و ادامه دار باشد.

وی از انجام مکاتبات با پالایشگاه آبادان در خصوص احداث شبکه آب خام خبر داد و گفت: اگر شرکت های دیگر نیز بتوانند در این حوزه به ما کمک کنند مطمئنا اقدامات در این خصوص پایدار و همیشگی خواهد بود.

شهردار آبادان در پایان با اشاره به اینکه ساماندهی فضای سبز ورودی این شهر در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: پیش بینی شده تا پایان سال گونه های گل کاغذی و برهان گلی در ورودی شهر کاشته شود و اکنون نیز در حال آماده سازی محل های مورد نظر هستیم تا به شکل انبوه و با کمک سایر دستگاه ها فضایی را در شهر فراهم کنیم تا منجر به رضایتمندی شهروندان گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار