افزایش ۵ درصدی تولید شیر در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1401 | 09:48 ق.ظ
افزایش ۵ درصدی تولید شیر در خوزستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۵ درصدی تولید شیر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در خوزستان تولید شده است. عبدالامیر نیرومند، در خصوص تولید شیر در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در استان تولید شده […]

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۵ درصدی تولید شیر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در خوزستان تولید شده است.

عبدالامیر نیرومند، در خصوص تولید شیر در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در استان تولید شده است.

وی با اشاره به رشد ۵ درصدی تولید شیر خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: گاوهای دو رگه و گاومیش بیشترین سهم تولید شیر در استان را بر عهده دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: گاوهای دو رگه با حدود ۵۰ درصد و گاومیش با حدود ۲۰ درصد تولید شیر استان، بیشترین سهم تولید را بر عهده دارند.

نیرومند عنوان کرد: اقدامات انجام شده در بحث اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، ایجاد واحدهای صنعتی گاو شیری، پرداخت تسهیلات بانکی و بهبود مدیریت تغذیه دام از اقدامات موثر بر افزایش تولید شیر در خوزستان بوده که باعث رشد تولید این محصول مهم در استان شده است.

وی با اشاره به دیگر منابع تولید شیر در خوزستان خاطرنشان کرد: گاوهای اصیل، گاوهای بومی و شتر از دیگر منابع تولیدکننده شیر در استان هستند که شیر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار نیز عرضه می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار