صادرات و واردات کالا از بنادر کشور تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1401 | 11:36 ق.ظ
صادرات و واردات کالا از بنادر کشور تسهیل می‌شود سرپرست یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: صادرات و واردات کالا از بنادر کشور در چارچوب قانون تسهیل می‌شود.

حمید بیرانوند دوشنبه در بازدید از بندر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: یگان حفاظت به عنوان بازوی اجرایی بنادر و با هدف پویایی و پایداری وضعیت بنادر همچنین در راستای تحقق چشم انداز تدوین شده سازمان بنادر حرکت می‌کند.
وی افزود : نیروی یگان حفاظت موظف است بطور تخصصی موضوع حوزه سرزمینی بنادر را دنبال کند و سیاست‌های مدیران را مد نظر قرار دهد تا هماهنگی ، یکپارچگی و تسهیل امور حوزه بنادر محقق شود.
سرپرست یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی کشور لزوم تاثیرگذاری‌ این یگان در امر بازرگانی را یک اصل دانست و گفت:یگان حفاظت ، بعنوان واحد تخصصی بر امور بنادر و فرآیند ورود و خروج کالا در مراحل مختلف اشراف دارد.

وی گفت: برای بالا بردن کیفیت کار در چارچوب ضوابط، تعامل بین دستگاه‌ها باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به وجود دستگاه امنیتی در سطح بنادر باید به نحوی عمل شود که تداخل کاری به حداقل برسد همچنین مشکلاتی که در تناقض با دستورالعمل است باید به گونه‌ای مرتفع گردد که در امر صادرات ، واردات و امور اجرایی بنادر تسهیل ایجاد کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان نیز با اشاره به موقعیت جغرافیایی بنادر آبادان که به آبهای آزاد بین المللی دسترسی دارند گفت: این بنادر در مسیر توسعه قرار دارند.

کامبیز مالکی‌زاده افزود: در همین راستا ، ساخت و بهره برداری از اسکله هزارتنی بندر اروندکنار ، ترمیم اساسی اسکله بندر چوئبده ، احداث سه انبار ۲ هزار تنی نگهداری کالا در این بنادر نشان از ظرفیت بالای تبادلات تجاری این بنادر دارد لذا این ظرفیت مسئولیت نیروی یگان حفاظت را افرایش می‌دهد و لازم است به موضوع تامین نیروی انسانی و توسعه بیشتر تجهیزات این یگان در بنادر آبادان به منظور افزایش توان عملیاتی توجه شود.

شهرستان آبادان دارای سه بندر تجاری آبادان، اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان در حاشیه اروندرود، و بندر چوئبده در ۳۵ کیلومتری جنوب آبادان در حاشیه رودخانه بهمنشیر است.

از این بنادر به لحاظ نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عراق و کویت می‌توان محصولات تجاری از جمله کشاورزی را در زمان کوتاهی به کشورهای مقصد رساند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار