تخریب ۳۱ دامگاه پرندگان در تالاب هورالعظیم

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 دی 1401 | 10:42 ق.ظ
تخریب ۳۱ دامگاه پرندگان در تالاب هورالعظیم فرمانده یگان منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم گفت: ۳۱ دامگاه پرندگان( محمیه) از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون از سوی این یگان در تالاب هورالعظیم تخریب شده است.

علی سجاد جلالی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاربیان کرد: تخریب دامگاه ها در تالاب هورالعظیم نوعی پیشگیری از کشتار پرندگان در این منطقه است.

وی گفت: در کنار تخریب این دامگاه ها چند پرونده مربوط به شکارچیان غیر مجاز به دادگاه ارسال شده است.

فرمانده یگان منطقه حفاظت شده تالاب هورالعظیم با بیان اینکه حضور یگان حفاظت در تالاب می تواند باعث ترس شکارچیان شود افزود: مهم ترین راهکار برای مبارزه با شکارچیان پیشگیری از شکار است.

جلالی با اشاره به فعالیت شبانه روزی یگان حفاظت تالاب هورالعظیم از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف و یا شکارچیان غیر مجاز ، به محیط زیست اطلاع دهند.

محمیه ها «تالاب های دست ساز» به قتلگاه پرندگان مهاجر که میهمانان تالاب هورالعظیم در خوزستان هستند تبدیل شده اند و بسیاری از پرندگان در این دامگاه ها گرفتار می شوند.

هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب مرزی ایران است که در مرز ایران و عراق واقع شده‌است.

این تالاب، مشترکا در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه استان خوزستان قرار دارد ، هورالعظیم در جنوب غرب شهرستان هویزه واقع بوده و شهر رفیع مرکز بخش میسان در فاصله ۳ کیلومتری از آن قرار دارد.

با شروع فصل پاییز پرندگان مهاجر از نقاط مختلف جهان به تالاب هورالعظیم مهاجرت می کنند و در این فصل شکار پرندگان در این تالاب افزایش می یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار