قفل شهر اهواز به دلیل حفاری پروژه فاضلاب، اکنون مساله مردم به هم ریختگی شهر است

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 دی 1401 | 09:11 ق.ظ
قفل شهر اهواز به دلیل حفاری پروژه فاضلاب، اکنون مساله مردم به هم ریختگی شهر است  نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: اکنون مساله مردم اهواز به هم ریختگی شهر است؛ به دلیل این حفاری‌ها شهر قفل شده و تردد ماشین‌آلات به ویژه در زمان فعالیت آغاز مدارس و تعطیلی ادارات بسیار سخت شده است.

حجت‌الله زارع‌زاده گفت:  از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای شهر اهواز، جلسات متعددی با مدیران شرکت آبفا برگزار شد و همیشه صدای مردم بوده‌ایم؛ مردم حق دارند بدانند محله‌شان چرا حفاری می‌شود، حفاری چه مدت طول می‌کشد و در چه مدت محله پاکسازی می‌شود؟

او ادامه داد: در عمل همیشه شهرداری در کنار آبفا بوده است اما گاهی پاسخی برای مردم نداریم.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: اکنون مساله مردم اهواز به هم ریختگی شهر است؛ به دلیل این حفاری‌ها شهر قفل شده و تردد ماشین‌آلات به ویژه در زمان فعالیت آغاز مدارس و تعطیلی ادارات بسیار سخت شده است.

آقای زارع‌زاده افزود: همه می‌دانیم انجام این حفاری‌ها ضرورت است اما باید همه کمک کنند تا شهر از این مرحله عبور داده شود.

او با اشاره به شرایط خیابان‌ها و محله‌های شهر با توجه به حفاری‌های پروژه فاضلاب گفت: تغییر تاکتیک مجموعه آبفا ضروری است و دیگر این صحبت‌ها جوابگوی تامین نظر و رضایت مردم نیست و مردم را قانع نمی‌کند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به مراجعه ساکنان برخی مناطق اهواز به شورای شهر بابت وضعیت حفاری‌های رها شده گفت: اهالی از وضعیت و مدت مدید تخریب، آشفتگی و تلنبار خاک و نخاله و خطراتی که هر لحظه آن‌ها را تهدید می‌کند، می گویند اما شورای شهر جوابی برای آن‌ها ندارد.

آقای زارع‌زاده می گوید: انتظار می‌رود یکی از خروجی‌های این جلسه این باشد که مقاومت فرضی در این تاکتیک از بین برود؛ هیچ منعی برای پیشرفت سریع کار آبفا وجود ندارد اما مساله این است که مشخص نیست کی قرار است نقاط حفاری شده ترمیم شوند.

او با تاکید بر برگرداندن اعتماد از دست رفته مردم، ادامه داد: به دلیل اینکه باید ابتدا مشکلات شبکه فاضلاب اهواز حل شود و وجود حفاری‌ها و مسائل مرتبط با این پروژه، آنچه در شورا و شهرداری انجام می‌شود دیده نشده و نخواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: هیچ کس منکر اینکه کار در حال انجام است نیست اما بازدهی مهم است و باید در یک بازه زمانی مشخص، مردم ثمره کارها را ببینند.

غلامرضا شانه‌سازان می گوید: به جای اینکه مناطق مختلف درگیر و همه جا شخم زده شود، باید ابتدا کار در یک منطقه تکمیل شود و سپس کار در مناطق دیگر آغاز شود و قطعا مردم قدردان خواهند بود.

او ادامه داد: اتفاقی که در اهواز رخ داده، در حال جلوه دادن ناکارآمدی همه مدیریت‌ها است.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز  گفت: باید اولویت‌ها تعریف و به مردم اعلام شود اما اکنون کار در حوزه‌های مختلف آغاز می‌شود و به سرانجام نمی‌رسد.

او ادامه داد: در کمیسیون حفاری باید نقشه‌های هر سازمان تعریف شده باشند تا هر اعلام نظر در خصوص حفاری‌ها، بر اساس این نقشه‌ها باشد و از دوباره کاری و حوادث جلوگیری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار