نشست هم‌اندیشی استاندار خوزستان با مدیران رسانه‌ای استان

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 دی 1401 | 09:02 ق.ظ
نشست هم‌اندیشی استاندار خوزستان با مدیران رسانه‌ای استان استاندار خوزستان : از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که انتقادات منطقی و واقع بینانه داشته باشند تا وحدت و همفکری برای ساختن استان شکل گیرد.
 

استاندار خوزستان در ابتدای نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌ای استان بر همکاری نخبگان، مردم و مسؤولان برای بهبود وضعیت استان تأکید کرد و اظهار داشت: در استان خوزستان باید بر روی ظرفیت‌های خالی و جدید کار انجام شود.

حسینی محراب با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده توسط اصحاب رسانه را دسته‌بندی و چراغ راه خود قرار خواهیم داد؛ بیان داشت: از اصحاب رسانه در خواست می‌شود که در کنار مسؤولان مسائل مختلف استان را شناسایی کنند تا اطلاعات خود را پیرامون سامانه‌های اطلاعاتی و نظام آماری استان کامل کنیم.

وی با تأکید بر شکل گیری نظام آماری در شهرستان‌های مختلف استان، عنوان داشت: به وظیفه نقد، نظارت، اطلاع رسانی و تبادل آرا آشنا هستیم و به آن عمل می‌کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که انتقادات منطقی و واقع بینانه داشته باشند تا وحدت و همفکری برای ساختن استان شکل گیرد.

حسینی محراب افزود: در طول تاریخ به ویژه پس از اسلام خوزستان مرکز تمدن اسلامی بوده است و مردم استان صاحب اندیشه هستند؛ بنابراین عمق فرهنگی استان بر مبنای شیعه اثنی عشری است که این موضوع باید به فرصت برای همگرایی بیشتر تبدیل شود.

وی با تأکید بر کادرسازی از نسل جوان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: باید به نسل جوان اعتماد کرد و کار را به آن‌ها سپرد همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموند” جوانان در کنار پیشکسوتان، پیشکسوتان در کنار جوانان” قرار گیرند، اصحاب رسانه نیز در این راستا باید کمک کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید اقتصاد و بازرگانی بین الملل در سایر کشور‌ها برقرار شود؛ ابراز داشت: آن چیزی که در کوتاه مدت باید برای استان مطرح شود، مقصد‌های صادراتی استان است.

حسینی محراب با اشاره به خوشه‌های روستامحور گفت: اقتصاد روستا پایه ایجاد شود و هر روستا باید به یک کارگاه تبدیل شود.

وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری صنایع قطعه ساز مرتبط با صنایع بزرگ در خوزستان اظهار داشت: قطعه سازی در استان متناسب صنایع بزرگ مانند نفت، پتروشیمی، نیشکر و … در استان باید با کمک وزارت نفت صورت گیرد؛ کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها در بالادست پتروشیمی کفایت می‌کند و این باید به زنجیره ارزش در پایین دست پتروشیمی منوط شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کانون‌های ثروت و قدرت بیان داشت: تا زمانی که در این منصب قرار دارم با کمک مردم اجازه اتشکیل کانون‌های قدرت و ثروت را نخواهم داد.

لازم به ذکر است حسینی محراب در این نشست بر مسائل مختلف استان از جمله گسترش شیلات، واردات و صادرات استان، اتحادیه کشاورزی و حذف واسطه‌ها، اشتغالزایی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، مدیریت آب‌ها، راهیان نور، گردشگری و بوم گردی روستا و شهر و … تأکید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار