گرامیداشت روز ملی تجلیل از مادران و همسران شهدا

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 دی 1401 | 08:23 ق.ظ
گرامیداشت روز ملی تجلیل از مادران و همسران شهدا مراسم گرامیداشت روز ملی تجلیل از مادران و همسران شهدا، شنبه به میزبانی امور ایثارگران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مجموعه فرهنگی ورزشی کوی فدائیان اسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان، تعدادی از مادران و همسران شهدای صنعت نفت و همچنین ایثارگران و […]

مراسم گرامیداشت روز ملی تجلیل از مادران و همسران شهدا، شنبه به میزبانی امور ایثارگران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مجموعه فرهنگی ورزشی کوی فدائیان اسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان، تعدادی از مادران و همسران شهدای صنعت نفت و همچنین ایثارگران و جمعی از مدیران و کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران مراسم تجلیل از همسران و مادران شهدا، ایام سوگواری وفات حضرت ام البنین سلام الله علیه را تسلیت گفت و اظهار داشت: مادران و همسران شهدا، مایه افتخار کشور هستند که همچون پیشوای خود حضرت ام البنین باعث عزت ایران اسلامی و حرکت فرزندان و هسران آنان در مسیر این عزت مندی شدند.
 وی افزود: بصیرت و عشق به ولایت حضرت ام البنین تا آن حد بود که پس از واقعه کربلا، با وجود آنکه چهار پسر خود را در راه دفاع از اباعبدالله از دست داده بود، در غم شهادت امام حسین (ع) آنقدر گریه کرد تا آنکه نابینا شد.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر اهمیت نقش مادران در سرنوشت فرزندان خود گفت: سعادتی بیش از آن نیست که شخصی در راه دفاع از دین و عزتمندی کشور اسلامی خود جان خود را فدا کند و این سعادت نتیجه تربیت صحیح مادران بوده است.
وی در ادامه با انتقاد از برخی مدیران گفت: وقتی به زندگی بسیاری از شهدا که نامشان در تاریخ جاودان شد نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن شهدا همیشه به دنبال گمنامی بودند و تمام سعی خود را در گمنامی به کار گرفته بودند اما امروز با عده‌ای رو به رو هستیم که تمام سعی خود را به کار می‌بندند تا نامشان گم نشود.
وی در انتها افزود: روایات بسیاری از معصومین داریم که ملت ما روزی پرچم خود را به امام زمان(عج) خواهد داد که مهمترین نشانه آن این است که همه کشتگان ما شهید هستند.

در ابتدای این مراسم، سجاد محمدی سرپرست امور ایثارگران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ضمن خوشامدگویی به حضار، پیشرفت امروز صنعت نفت را مدیون جان فشانی شهدا خواند و اظهار داشت: امروز به برکت وجود مقدس مادران و همسران شهدا و دعا آنان، کشور ما بر همه فتنه‌ها پیروز شده است.
وی افزود: مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با غریب به ۴۰ هزار پرسنل، دارای حدود ۴ هزار ایثارگر است که امروز در خدمت ۴۰ نفر از این عزیزان هستیم.

سرپرست امور ایثارگران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برخی اقدامات در خدمت رسانی به ایثارگران گفت: این اداره علاوه بر تلاش در جهت رفاه حال ایثارگران و جلب رضایت آنان، تلاش خود را بر خدمت رسانی به کارکنان خارج از مجموعه ایثارگران نیز در جهت افزایش روحیه ایثارگری در میان تمام مجموعه صنعت نفت متمرکز کرده است.

در ادامه نیز سعید آتشبار، رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به نمایندگی از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز بروی جایگاه رفت و ضمن گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا، پیام مهندس علیرضا دانشی را قرائت نمود.
در انتهای این مراسم نیز از تمثال نقاشی شده شهید محمدجواد تندگویان، وزیر سابق نفت که در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی به اسارت رژیم بعث درآمد و در اسارت به شهادت رسید، رونمایی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار