ثبت هفت هزار حیوان گزیدگی بدون هاری در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1401 | 11:32 ق.ظ
ثبت هفت هزار حیوان گزیدگی بدون هاری در خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان:امسال به رغم بروز هفت هزار مورد حیوان گزیدگی، هیچ موردی از بیماری هاری در استان گزارش نشده است.

پژمان بختیاری نیا اظهار کرد: بیماری هاری یک بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است که توسط ویروس و با حمله به سیستم عصبی حمله ایجاد می‌شود.

 

بختیاری نیا با اشاره به اینکه ویروس هاری در بزاق پنهان شده و معمولاً توسط گاز گرفتن حیوان به انسان منتقل می‌شود، افزود: در سال جاری تعداد هفت هزار مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و اقدامات پیشگیری از جمله شستشوی زخم، واکسیناسیون و سرم هاری برای این افراد انجام شد.

وی ضمن بیان این مطلب که ۸۵ درصد از گزش‌ها توسط سگ و ۱۵ درصد توسط گربه و سایر حیوانات صورت گرفته است، گفت: در طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ هزار و ۱۶۳ دوز واکسن هاری و سه هزار و ۳۲۱ دوز سرم هاری به منظور پیشگیری از بروز بیماری برای موارد حیوان گزیدگی تزریق شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و پیگیری کارشناسان بهداشتی، هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری هاری در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز رخ نداده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار