هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان برای مه و کاهش دما

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1401 | 10:38 ق.ظ
هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان برای مه و کاهش دما مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زمینه مه آلودگی و کاهش دما در استان صادر کرد.
 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با توصیف شرایط جوی مورد انتظار،هشدار سطح نارنجی هواشناسی به همراه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی صادر کرد.

 

علی کرم پور  با اشاره به انتظار وقوع پدیده مه یا مه رقیق، کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما تا روز جمعه گفت : این شرایط تا اواسط روز شنبه ۲۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ در اکثر مناطق استان بویژه مرکز، نیمه شرقی، شمالی و جنوب شرقی و جاده‌های مواصلاتی پایدار است .

 وی ادامه داد : در این مدت شاهد کاهش دید افقی، افزایش رطوبت و مه و اختلال در مسافرت‌های هوایی صبحگاهی و شامگاهی خواهیم بود که باید تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از کاهش دید افقی، افزایش رطوبت و مه گرفته شود.

همچنین احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری رعایت شود . 

کرم پور بر اتخاذ تدابیر لازم توسط شرکت گاز جهت پایداری شبکه گازرسانی و مدیریت مصرف انرژی با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دما تاکید کرد و  گفت : ارائه توصیه‌های ایمنی به رانندگان با توجه به پیش بینی کاهش دید افقی مانند احتیاط کامل هنگام رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری، رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو‌های دیگر، توجه مستمر به علائم رانندگی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و وسایل مورد نیاز، عدم تردد در مناطق در معرض خطر و درصورت لزوم توقف در نقاط امن تا رفع شرایط اضطراری و سایر توصیه‌های مورد نیاز توسط عوامل پلیس راه، پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

 
 
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار