اعاده بیش از ۴۸۰۰ هکتار اراضی تصرفی در خوزستان به دولت

تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 دی 1401 | 09:29 ق.ظ
اعاده بیش از ۴۸۰۰ هکتار اراضی تصرفی در خوزستان به دولت رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و رصد مستمر این اراضی در راستای جلوگیری از تجاوز و تعرض به عرصه‌های متعلق به بیت‌المال، گفت: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان […]

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و رصد مستمر این اراضی در راستای جلوگیری از تجاوز و تعرض به عرصه‌های متعلق به بیت‌المال، گفت: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

علی دهقانی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در راضی ملی و منابع طبیعی استان خوزستان اظهار کرد: اولین وظیفه دستگاه‌های متولی در این زمینه، اجرای اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تصرف، تجاوز و تخریب اراضی ملی و دولتی است و چنانچه این اقدامات به موقع انجام نشود، در گام بعدی باید در چارچوب قانون به صورت قاطع و اثرگذار با متخلفین برخورد شود.

وی افزود: عدم نظارت صحیح، سهل‌انگاری، عدم توجه و حضور به موقع و گشت‌زنی‌ در اراضی و هر گونه ترک فعل در مدیریت این منابع که به صورت امانت در دست مدیران است، قابل پذیرش نیست و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای برخورد با متجاوزین به حقوق بیت المال، از ابتدای سال جاری تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته و دستورات و احکام قضایی صادر شده، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ریالی ۳۵ هزار میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال رفع تصرف و به دولت اعاده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پیشرفت ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دهقانی ادامه داد: از این میزان اراضی ذکر شده، ۳ هزار و ۴۴۲ هکتار مربوط به اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یک هزار و ۲۶۲ هکتار مربوط به اراضی اداره کل راه و شهرسازی و ۱۱۳ هکتار آن نیز مربوط به اراضی حاشیه رودخانه‌ها و سواحل تحت نظارت سازمان آب و برق است.

وی گفت: در همین مدت ۲۶۴ مورد قلع و قمع نیز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و اجرای احکام صادره صورت گرفت و ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز نیز مسلوب المنفعه شد. همچنین با تشکیل ۱۹ فقره پرونده در حوزه تخریب محیط زیست و برخورد با متخلفان، ۹۷ هکتار از این اراضی نیز به دولت اعاده شد.

دهقانی افزود: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی و مقابله با روند تخریب باغ‌ها نیز ۱۵ فقره پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات تشکیل و ۱۹ هزار و ۲۰۰ متر از این اراضی به وضع سابق برگشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار