صدور هشدارهای نارنجی بارندگی و دریایی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 26 دی 1401 | 12:08 ب.ظ
صدور هشدارهای نارنجی بارندگی و دریایی در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی گفت : از امشب  تا اواخر روز  جمعه  رگبار و رعد وبرق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در شمال خلیج فارس ، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مورد انتظار است.

محمد سبزه زاری همچنین به فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی  صادر کرد.

وی گفت : تقویت و ورود سامانه بارشی ، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان ، اغلب مناطق استان بویژه نیمه جنوبی شامل) جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق و مرکز استان از امشب تا اواخر روز سه شنبه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب ها.سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی پیش بینی می شود .

سبزه زاری توصیه کرد:تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه ، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آبروها.احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتنریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برفگیر به کار گرفته شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار