رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها بُعد تبلیغی و ترویجی مفاهیم قرآن را تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 دی 1401 | 09:52 ق.ظ
برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها بُعد تبلیغی و ترویجی مفاهیم قرآن را تقویت می‌کند رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی در استان ها بُعد تبلیغی و ترویجی مفاهیم و آموزه‌های بلند و بی‌نظیر کتاب آسمانی قرآن را تقویت می‌کند گفت: میزبانی این مسابقات در خارج از مرکز کشور ، فضای استان‌ها را بیش از پیش قرآنی و نورانی می‌کند.

 

حمید مجیدی‌مهر دوشنبه در جریان برگزاری سومین روز از چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز جریان دارد افزود:با برگزاری مسابقات قرآنی ، فضای استان‌ها به سمت و سویی هدایت شده که قشرهای مردم با سنین مختلف حول محورقرآن جمع بشوند و این از آثار و برکات این مسابقات است.

وی گفت: در کمتر رویدادی شاهد هستیم که این میزان خبرگزاری و رسانه های مختلف تصویری و مجازی بر روی این متمرکز شوند و گزارش و خبر تهیه کنند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با بیان اینکه این مسابقات به صورت زنده در شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود افزود:پخش این مسابقات تمرین و تجربه ای برای کسانی است که با فراگیری نکات مهم و کلیدی آن قصد دارند در دوره آینده این مسابقات خود را محک بزنند ، بنابراین مسابقات یک بُعد آموزشی نیز دارد و به طور قطع در آینده شاهد آن خواهیم بود کسانی که در مسابقات آینده حضور و شرکت دارند یا به صورت زنده در سالن برگزاری مسابقات حضور داشتند یا از طریق مجازی و تصویری این مسابقات را رصد می کردند.

مجیدی مهر، شناسایی استعدادها و ظرفیت های انسانی ، فنی و اجرایی استانها را یک از آثار مهم برگزاری مسابقات قرآنی در استانها بیان کرد و افزود:در اهواز همین موضوع رخ داده و ما توانستیم بخشی از این ظرفیت عظیم انسانی را شناسایی کنیم و در آینده برای برگزاری هرچه باشکوتر مسابقات قرآنی از آن استفاده خواهیم کرد و این موضوع کم اهمیتی نیست.

وی درادامه افزود: اگر این مسابقات به صورت گردشی در استان ها برگزار نمی شد هیچگاه قادر به شناسایی این ظرفیت‌ها نمی شدیم و در نهایت همه تمرکز ما به تهران محدود می‌شد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود:تجربه برگزاری مسابقات قرآنی در استانها نشان داد که اگر اراده کنیم مسابقات بین المللی فجر را در یکی از استانها برگزار کنیم به طور قطع برخی استانها همچون خوزستان به راحتی از پس آن برمی‌آیند و چه بسا بهتر و باکیفیت تر آن را به سرانجا برسانند.

مجیدی مهر، ارتقای سطح توانمندی فنی و اجرایی استانها را از دیگر آثار برگزاری مسابقات استان‌ها برشمرد و افزود: برگزاری این مسابقات در اهواز ، توانایی اجرای دیگر برنامه ها وهمایش‌های ملی و بین‌المللی را در خوزستان بالا برد ضمن آنکه هزینه‌های چنین همایش‌هایی در استانها کمتر از تهران است.

ترغیب فرزندان خانواده‌ها به یادگیری قرآن

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ترغیب فرزندان خانواده‌ها به یادگیری قرآن و مانوس شدن بیشتر با آن را از دیگر آثار برگزاری مسابقات قرآنی در استان‌ها بیان کرد و افزود: این مسابقات فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر نوجوانان و نونهالان با قرآن خواهد بود.

وی گفت: همه خانواده‌های خوزستانی و اهوازی می‌توانند در روزهای باقی مانده این مسابقات به محل برگزاری آن در سالن ۲ هزار نفری امام رضا(ع) شهرک نفت و در بخش خواهران به سالن همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان حضور یابند.

حضور در مسابقات قرآنی بخش خواهران در سالن همایش های بین المللی گیت بوستان مخصوص بانوان است.

 سومین روز چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم روز یکشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بخش برادران در چهار بخش قرائت، حفظ کل ، ترتیل و حفظ ۲۰ جزء و دومین روز مسابقات بخش خواهران یکشنبه ۲۵ دی در چهار بخش در سالن همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان اهواز به صورت اختصاصی و مجزا برگزار شد.

داوری این مسابقات به صورت الکترونیکی در سالنی جداگانه انجام می‌شود و برخی از نتایج مسابقات به صورت آنی اعلام می‌شود.

در این مسابقات سراسری و ملی، ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم به رقابت می‌پردارند.

این رقابت‌ها تا ۲۷ دی ادامه خواهد شد و در پایان در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار می‌گیرند و زمینه برای حضور آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن فراهم خواهد شد.

آیین گشایش این مسابقات ۲۲ دی در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت باحضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد و آیین پایانی این مسابقات ۲۸ دی در همین محل برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود در صورت شرایط مساعد جوی در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان کشوری حضور خواهند داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار