ریزش ۴ خانه در شهرستان آغاجاری بر اثر بارش باران

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401 | 12:04 ب.ظ
ریزش ۴ خانه در شهرستان آغاجاری بر اثر بارش باران معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۴ خانه در شهرستان آغاجاری به دلیل بارش باران و آبگرفتگی دچار ریزش شده که خانواده‌های ساکن در این خانه‌ها در محل امن اسکان یافتند.

امیر عباس نجفی گفت: در پی بارش شدید باران از ۲ روز گذشته در اغلب مناطق خوزستان و وقوع آبگرفتگی، امدادرسانی در استان آغاز شده است.

به گفته او، ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی شهرستان آغاجاری مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز امدادرسانی خواهند شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز و تا عادی سازی شرایط ادامه دارد.

آقای نجفی با اشاره به حضور تیم های امدادی در مناطق درگیر آبگرفتگی ها، ادامه داد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان های آغاجاری، هفتکل، بهبهان، رامهرمز، رامشیر و هندیجان ارزیابی ها در این شهرستان ها انجام و عملیات امداد رسانی به متاثرین از بارندگی ها آغاز شده است.

او افزود: با شروع بارش باران، از شب گذشته سه تیم‌ عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کردند و ۲ پمپ لجن کش در شهرستان های رامهرمز و رامشیر به منظور تخلیه آب های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال خوزستان  ادامه داد: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان نیز از این بارندگی ها متاثر شده اند که پس از پایان مرحله ارزیابی نجاتگران، اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع می شود.

آقای نجفی گفت: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت سه روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به هشت خانوار در حال انجام است.

او می گوید: با توجه به آماده باش تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان از دقایق اولیه بروز مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت نجاتگران هلال احمر و با بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات امدادی به منظور کمک به تخلیه منازل درگیر آبگرفتگی و برپایی مراکز اسکان اضطراری آغاز شده است.

عصر امروز نیز به دلیل بارش باران و آبگرفتگی پل مسیر امیدیه به اهواز ریزش کرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان بارش باران که از ۲ روز گذشته در استان شروع شده تا پایان هفته جاری ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار