مصائب حوزه انرژی، میراث بی تدبیری دولت تدبیر است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401 | 10:24 ق.ظ
مصائب حوزه انرژی، میراث بی تدبیری دولت تدبیر است مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست هم اندیشی ارائه طرح جامع انرژی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مصائب حوزه انرژی را میراث بی تدبیری های دولت تدبیر عنوان و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از چالش های فعلی در حوزه انرژی ناشی از نگاه […]

مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست هم اندیشی ارائه طرح جامع انرژی پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مصائب حوزه انرژی را میراث بی تدبیری های دولت تدبیر عنوان و خاطرنشان کرد: بخش مهمی از چالش های فعلی در حوزه انرژی ناشی از نگاه غیرراهبردی در وزارت نفت دولت گذشته بود.

وی با بیان این که دولت سیزدهم تمام اهتمام خود را برای برگرداندن قطار انرژی به ریل عقلانیت به خرج داده است، اظهار داشت: دولت ایران قوی، تحت هیچ شرایطی از زیر بار مسئولیت خود در تأمین نیازهای انرژی و گرمایشی مردم شانه خالی نکرده و از هیچ کوششی برای آسایش و رفاه مردم مضایقه نمی کند.

دانشی با تأکید بر اصلاح در الگوی مصرف گفت: متأسفانه الگوی مصرف انرژی در کشور ما نادرست است و علاوه بر این که با هیچ یک از آموزه‌های دینی و ملی ما سازگار نیست با ضرورت‌های اجتماعی امروز کشورمان نیز مُغایرت آشکار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: چنان چه از اسراف در انرژی پرهیز شود؛ حماسه اقتصادی در کشور رقم خواهد خورد.

وی در ادامه مدیریت بهینه‌سازی مصرف سوخت را برای امور مصرفی و مسائل محیط زیستی حائز اهمیت دانست و افزود: تا زمانی که مصرف بهینه انرژی یک سند راهبردی تلقی نشود ما به سامان نخواهیم رسید.

به گفته ی این مقام مسئول، بهینه‌سازی مصرف سوخت باید دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری روز باشد و ادامه مسیر با استفاده از الگویی که از صدسال پیش تاکنون وجود داشته ممکن و مُیسر نمی باشد.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین درخصوص طرح جامع انرژی با استفاده از یافته های علمی، سیاستی و متکی بر واقعیت های میدانی، پتانسیل های طبیعی هم اندیشی صورت گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار