بازدید مهندس علیرضا دانشی از بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401 | 11:17 ق.ظ
بازدید مهندس علیرضا دانشی از بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز بازدید کرد. در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز از ۲۶ الی ۲۸ دیماه، برگزار می شود، مهندس علیرضا دانشی تحقق هرگونه پیشرفت و تحول را صرفا از رهگذر تسلط بر دانش […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز بازدید کرد.

در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز از ۲۶ الی ۲۸ دیماه، برگزار می شود، مهندس علیرضا دانشی تحقق هرگونه پیشرفت و تحول را صرفا از رهگذر تسلط بر دانش و فناوری میسر دانست و با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری بر این حوزه اظهار داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور و شکست تحریم ها، اهتمام ویژه بر تکنولوژی است که نیازهای ضروری کشور را به بهترین شکل مرتفع سازد. لذا سیاست مناطق نفت‌خیز جنوب بویژه در دولت سیزدهم بر آن است که بواسطه کم کردن فاصله ها، به لحاظ علمی و تکنولوژیکی با دنیای مدرن، به مقابله هدفمند با تحریم ها بپردازد. لیکن ضرورت دارد که این گونه همایش ها به صورت مستمر و دائمی استقرار یافته و صنایع بزرگ چون صنعت نفت ریسک حمایت همه جانبه از آن را پذیرا باشد.

 

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صنعت نفت در شکل دهی به یک اقتصاد مولد با اتکا بر فناوری روز، به آسیب شناسی شرکت های دانش بنیان پرداخت و اظهار داشت: ضرورت دارد با بهره گیری از قوه عاقله و با برنامه ریزی و تدوین نقشه راه در تولید محصولات فن آورانه، اولویت به نیازهای فوری کشور داده شود. وی مقدمه گسترش این گونه شرکت ها به صورت فزاینده را بازاریابی جهانی دانست.

مهندس دانشی ضمن شرکت در مراسم رونمایی از دو محصول جدید که به ابتکار پارک علم و فن آوری خوزستان تولید شده گفت: این دو محصول در شناخت لایه های مخازن نفتی و تصویر برداری از عمق چاه کاربرد دارند، که برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده و جزو تکنولوژی های روز دنیاست. این تکنولوژی جهت پیشبرد اهداف مدیریت فنی و مهندسی مخازن بسیار کارآمد خواهد بود.

شایان ذکر است در خاتمه این بازدید تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پارک علم و فن آوری خوزستان، منعقد گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار