مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:

بهره مندی همه شهروندان خوزستانی از بیمه درمانی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401 | 08:36 ق.ظ
بهره مندی همه شهروندان خوزستانی از بیمه درمانی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با استناد به آمار و ارقام رسمی گفت:هم‌اکنون به جرات می‌توان ادعا کرد که هیچ شهروند خوزستانی نیست که زیرپوشش بیمه درمانی نباشد.

دکتر محمدرضا رضایی سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل اداره کل بیمه سلامت خوزستان افزود:ازاردیبهشت ماه امسال طرح تکمیل پوشش بیمه همگانی در خوزستان اجرایی شد که در این طرح ۴۰۰هزار نفر صاحب دفترچه مکانیزه بیمه سلامت شدند که ۳۰۰هزار نفر از آنان به صورت رایگان و ۱۰۰هزار نفر دیگر ازدهک های مختلف با حمایت‌هایی که دولت به عمل آورد زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: با اجرای این طرح می توان ادعا کرد هیج خوزستانی وجود ندارد که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای اعم از بیمه تامین اجتماعی ، سلامت ، صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح نباشد مگر تعدادی کمی که وضعیت مالی بسیار بالایی برخوردار هستند که احساس می‌کنند به بیمه‌های حمایتی نیازی ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از کسانی که به هردلیلی تاکنون نتوانسته‌اند زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان صاحب دفترچه مکانیزه بیمه سلامت شوند.

پرداختی درمانی از جیب مردم ۴۳ درصد است

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:براساس آمار موجود حدود ۴۳درصد پرداختی برای امور درمانی از جیب مردم است.

رضایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت به دنبال راهکارهای قانونی بودند تا از این طریق بتوانند پرداختی از جیب مردم را کاهش دهند افزود:مستندات قانونی استخراج شد و بر اساس سیاست های ابلاغی نظام کلی سلامت بند ۸ و ۹ و ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی نظام سلامت توجه کمی و کیفی بیمه های درمانی بر اساس بندهای قانونی به گونه ای که منابع مالی پایداری وجود داشته باشد طراحی و اجرایی شد.

وی گفت: ماده ۷۸ برنامه ششم توسعه اشاره می کند به این موضوع خاص که حتما” ازبیماران خاص و گروه های آسیب پذیر حمایت لازم صورت بگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درادامه افزود: در بُعد کیفی سازی درمان به گونه ای که در بخش های مختلف اعم از درمان ناباروری مادران ، طرح دارویار و صندوق بیماران سخت درمان زیر پوشش قرار گیرد مورد توجه نیز قرار گرفت.

اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال برای بیماران خاص و سخت درمان در سال جاری

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: امسال با تصویب مجلس شورای اسلامی ۵۰هزار میلیارد ریال از اول مهرماه سال جاری برای بیماران خاص و سخت درمان در کل کشور اختصاص یافته که سهم خوزستان ۳هزار تا ۳هزارو ۵۰۰میلیارد ریال است.

رضایی افزود: شرط برخورداری از صندوق بیمه بیماران خاص داشتن بیمه پایه اعم از تامین اجتماعی ، بیمه سلامت و نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی است.

وی گفت:۴۴ نوع بیماری خاص زیرپوشش صندوق بیماران خاص هستند که ۲۷نوع آن به صورت خودکار خدمات می گیرند و هزینه بقیه بیماری های در یک کمیته خاص مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید قابلیت پرداخت دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از عموم بیماران خاص و سخت درمان خواست با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت یا مراجعه مستقیم به دفاتر شهرستانی بیمه سلامت و در مرکز استان زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی گفت: تاکنون ۶ هزارو ۵۰۰ نفر بیمار خاص و سخت درمان ثبت نام کرده اند و حدود ۱۰میلیارد ریال هزینه درمانی آنان پرداخت شده است.

رضایی از عموم خانواده‌ها که بیماران خاص (سرطان‌ها ، اوتیسیم ، تالاسمی ، هموفیلی و … دارند خواست برای برخورداری از حمایت های قانونی این صندوق ، با ثبت “نشانک ” که گویای داشتن بیماری خاص است از تسهیلات قانونی آن استفاده کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار