چه میزان گوشت قرمز در خوزستان تولید می‌شود؟

تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 دی 1401 | 09:53 ق.ظ
چه میزان گوشت قرمز در خوزستان تولید می‌شود؟ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از رشد ۱.۲ درصدی تولید گوشت قرمز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. عبدالامیر نیرومند، در خصوص تولید گوشت قرمز در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سال جاری ۳۴ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است. وی […]

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از رشد ۱.۲ درصدی تولید گوشت قرمز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

عبدالامیر نیرومند، در خصوص تولید گوشت قرمز در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سال جاری ۳۴ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش داشته است، افزود: گاوهای دورگ با ۳۴ درصد بیشترین نقش را در تامین گوشت قرمز استان را دارند و پس از آن گوسفند با ۳۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: گاو اصیل، گاو بومی، شتر، گاو میش و بز از دیگر منابع تولید کننده گوشت قرمز در استان هستند که نیاز بازار به گوشت را تامین می‌کنند.

نیرومند عنوان کرد: اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی از قبیل توسعه گاوهای دومنظوره، استفاده از دام‌های پربازده با بهبود مدیریت تغذیه دام و اعطای تسهیلات بانکی به دامداران از اقدامات موثر بر افزایش تولید گوشت قرمز در استان خوزستان است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید گوشت را در استان افزایش دهیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار