زمستانِ بورس، شیرین می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 1 بهمن 1401 | 08:11 ق.ظ
زمستانِ بورس، شیرین می‌شود این، برای اولین بار است که بازار سرمایه، آغوش خود را به روی نیشکر گشوده و با پذیرش آن، سهام نیشکر با محصولات متنوع و پربارش، شگفتی‌ساز تاریخ بورس می‌شود و به بزرگترین عرضه اولیه، بدل خواهد شد.

جادویی‌ترین گیاه دنیا؛ این عنوانی است که اهل فن به نیشکر داده‌اند. گیاهی که محصولاتش همچون یک شعبده است و از رشته رشته وجودش هزار و یک محصول تولید می‌شود.

مزارع ِشکرشکنِ نیشکر با آن طراوت همیشگی و سبزی گسترده در دشت، سرزمین خوزستان را شکرستان کرده و حالا با پذیرفته شدن‌اش در بازار سرمایه، قرار است زمستانِ بورس را شیرین و سرسبز کند.

این، برای اولین بار است که بازار سرمایه، آغوش خود را به روی نیشکر گشوده و با پذیرش آن، سهام نیشکر با محصولات متنوع و پربارش، شگفتی‌ساز تاریخ بورس می‌شود و به بزرگترین عرضه اولیه، بدل خواهد شد. 

نیشکر زمستان بورس را سرسبز می‌کند

این محصولِ پربرکتِ جنوب غربی ایران، طبق پیش‌بینی کارشناسان، بهاری دل‌انگیز در زمستانِ بورس خواهد افکند و سیمای سبزِ شیرین به چهره شیشه‌ای بورس می‌بخشد.

درکنار دانه‌های شکّرین نیشکر که کام مردم را از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین، شیرین کرده، این صنعت سرسبز، محصولاتی را تولید می‌کند که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر است و وزنه‌ای مهم در اقتصاد ایران و منطقه محسوب می‌شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با مزارعی هوشمند در وسعتِ ۸۴ هزار هکتار و روش‌های نوین در «داشت، کاشت و برداشت»، نام و آوازه‌اش در منطقه به عنوان صنعتی پیشرو، طنین‌انداز شده که از پسماندش، محصولات استراتژیکی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، کاغذ، ام.دی.اف، نئوپان، خوراک دام و انواع شکرهای دارویی و طعم‌دار تولید می‌شود و با این حجم از تولید، کام بورس شیرین خواهد شد.

 ام.دی.اف یکی از چند محصولی‌ست که از ضایعات به دست می‌آید و این روزها در بازار ایران و کشورهای همسایه، در زمره‌ی برندهای نام‌آشنا هستند و رقابتی شانه به شانه با سایر برندها دارند.

از همین مُلاس نیشکر که پسماندی قهوه‌ای و چسبناک است، در قلب شکرستان ایران، هشتاد درصد الکل طبی مورد نیاز کشور تولید می‎‌شود و در شرایط کرونایی یک پای کم کردن شرّ ویروس منحوس کرونا بود. شرکت خمیرمایه و الکل رازی صنعت نیشکر، به عنوان قطب تولید الکل طبی منطقه، با تولید روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل طبی به یک بِرَندِ معروف بدل شده و باکیفیت‌ترین الکل طبی خاورمیانه در این کارخانه عرضه می‌شود.

نیشکر خوزستان، قطب تولید خاورمیانه در تولید شکرهای دارویی است و با تولید خوراک دام هم، دستی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم دارد. این صنعت قرار است بزودی به جرگه تولیدکنندگان بزرگ کاغذ بپیوندد. آنچه گفته شد، فقط بخشی از عظمت شرکتی است که بزودی کام بورس را شیرین خواهد کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار