پایان رقابت مرحله نخست کنکور سراسری ۱۴۰۲ در خوزستان/ تخلفات محدود بود

تاریخ انتشار: شنبه 1 بهمن 1401 | 08:34 ق.ظ
پایان رقابت مرحله نخست کنکور سراسری ۱۴۰۲ در خوزستان/ تخلفات محدود بود نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از پایان رقابت مرحله نخست کنکور سراسری در دی‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.  دکتر رحیم پیغان، اظهار کرد: آزمون سراسری در دو روز و چهار  نوبت در گروه‌های علوم تجربی و زبان خارجه در روز پنچشنبه و گروه  ریاضی، علوم انسانی و هنر در روز جمعه […]

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خوزستان از پایان رقابت مرحله نخست کنکور سراسری در دی‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد. 

دکتر رحیم پیغان، اظهار کرد: آزمون سراسری در دو روز و چهار  نوبت در گروه‌های علوم تجربی و زبان خارجه در روز پنچشنبه و گروه  ریاضی، علوم انسانی و هنر در روز جمعه برگزار شد و به پایان رسید. 

وی ادامه داد: در مجموع در کل استان خوزستان ۶۲ هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده داشتیم و از این تعداد، دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۹ و هزار ۵۰۰ داوطلب بود. 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در خوزستان گفت: تعداد غایبان کنکور بسیار کم بود؛ در حوزه دانشگاه شهید چمران اهواز، ۶۰۰ نفر غیبت داشتند که  نسبت به کل داوطلبان این حوزه، حدود ۰.۶ درصد و کمتر از یک درصد بود. در کل استان خوزستان نیز به این ترتیب بوده است اما آمار تفکیکی هنوز جمع‌بندی نشده است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از نظر تخلفات نیز خوشبختانه یکی از کمتر مشکل‌ترین کنکورها بود و مشکل خاصی به وجود نیامد. موارد محدود نیز حدود چهار تا پنج مورد تخلف در حد اینکه کسی قصد داشته به جای داوطلب آزمون بدهد یا وسایل غیر مجاز با خود آورده بودند. 

وی در خصوص طرح اخباری مبنی بر انتشار سوالات کنکور از لحظات اولیه گفت: در آزمون به این بزرگی و حوزه‌های بی‌شمار، اینکه کسی عکس گرفته و وسیله الکترونیکی با خود خارج کرده و در فضای مجازی منتشر کرده پیچیده نیست.‌ با وجود راهکارهای سازمان سنجش برای تشخیص تقلب، این قابل ذکر نیست اما به نظر می‌آید در جهت تخریب بوده تا اینکه بخواهد ارزشی داشته باشد زیرا فرد هیچ فرصتی برای استفاده از آن ندارد و به نظر می‌آید این کار تخریبی بوده است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار