پژوهش زیربنای صنعت نیشکر است

تاریخ انتشار: شنبه 1 بهمن 1401 | 08:04 ق.ظ
پژوهش زیربنای صنعت نیشکر است دکتر عبدعلی ناصری با بیان اینکه پژوهش زیربنای صنعت نیشکر است، بر استفاده حداکثری این صنعت از شرکت‌های دانش‌بنیان، و اساتید و متخصصین دانشگاهی برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز سه‌شنبه (۲۷ دی ماه) با همراهی معاونین و مدیران عامل کشت و صنعت‌ها، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان در نمایشگاه بین‌المللی، در جریان دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ و سازمان‌ها قرار گرفت.

دکتر عبدعلی ناصری در این بازدید، با بیان اینکه پژوهش زیربنای صنعت نیشکر است، بر استفاده حداکثری این صنعت از شرکت‌های دانش‌بنیان، و اساتید و متخصصین دانشگاهی برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری تاکید کرد.

وی کار تحقیقاتی در صنعت نیشکر را ریشه‌ای و زمینه‌ساز عبور از بحران‌‌ها عنوان کرد و گفت، اگر اقدامات پژوهشی و دانش‌بنیان این صنعت در به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری در شرایط خشکسالی نبود، به راحتی نمی‌توانستیم تبعات این بحران را پشت سربگذاریم و به سوددهی برسیم.

کار تحقیقاتی زمینه‌ساز عبور از بحران‌ها در صنعت نیشکر است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر این نکته تاکید کرد، گره بسیاری از چالش‌ها و مشکلات صنعت نیشکر با طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی باز می‎‌شود و به همین دلیل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی برقرار کرده و موسسه تحقیقات این صنعت نیز یکی از فعال‌ترین دپارتمان‌های علمی کشور است. 

در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و دهمین فن بازار استان خوزستان که با حضور مسئولین خوزستان و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شد، صنعت نیشکر با ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها و عرضه محصولات تولیدی، حضوری فعال دارد.

غرفه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان شرکتی پیشرو در پژوهش، تحقیقات، نوآوری و بومی‌سازی قطعات و دستگاه‌ها در دو حوزه صنعت و کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه‌ها و سازمان‌های خوزستان مستقر است.

صنعت توسعه نیشکر با داشتن یکی از مهمترین دپارتمان‌های علمی و تحقیقاتی کشور و مجموعه مدیریت مطالعات کاربردی مستقر در واحدهای نیشکری با بهره‌گیری از صدها محقق و پژوهشگر، تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام داده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار