تخلیه همزمان هشت فروند کشتی‌ حامل کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 بهمن 1401 | 10:33 ق.ظ
تخلیه همزمان هشت فروند کشتی‌ حامل کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هشت فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای اساسی در اسکله “فله بار” بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و تخلیه آنها آغاز شده است.

بهروز آقایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این کالاها به وزن ۴۸۵ هزار و ۸۷۸ تُن شامل ذرت، دانه روغنی، شکر، کنجاله سویا و جو دامی است.

وی بیان کرد: برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالاها از هشت دستگاه جرثقیل و هفت دستگاه برج مکنده قدرتمند و پیشرفته استفاده می‌شود.

آقایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون تُن انواع کالای اساسی از کشتی‌ها پذیرش شده در این بندر تخلیه شده است افزود: این حجم قابل توجه از کالاهای اساسی به واسطه آمادگی تجهیزاتی، توان عملیاتی و تامین ناوگان حمل و نقلی جدید در بندر امام خمینی (ره) محقق شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: متوسط تخلیه روزانه کالا در بندر امام خمینی (ره) ۸۰ هزار تُن است.

آقایی به عملکرد ۳۶.۵ میلیون تُنی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) در ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر به دنبال هماهنگی بین‌بخشی در فرآیند حمل کالا با دیگر دستگاه‌های اجرایی دولت، روند تخلیه کالاهای اساسی و حمل به نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

 حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی(ره) وارد می‌شود.

ظرفیت تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) ۶۰ میلیون تُن در سال است.

بندر امام خمینی(ره) در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس پرترافیک ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار