چرا آمار کودکان بازمانده از تحصیل واقعی نیست؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 بهمن 1401 | 10:06 ق.ظ
چرا آمار کودکان بازمانده از تحصیل واقعی نیست؟ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان بین ۱۷ تا ۱۳ هزار نفر عنوان می‌شود، گفت: این آمار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی خوزستان که حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی دارد، آمار بالایی نیست اما یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل هم برای ما زیاد است […]

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آمار کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی استان بین ۱۷ تا ۱۳ هزار نفر عنوان می‌شود، گفت: این آمار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی خوزستان که حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی دارد، آمار بالایی نیست اما یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل هم برای ما زیاد است و دنبال این هستیم.

مسعود حمیدی‌نژاد، با اشاره به وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان خوزستان، اظهار کرد: آمار بازماندگان از تحصیل واقعی نیست؛ به عنوان مثال برای مقطع ابتدایی در ابتدا اعلام شد که ۱۷ هزار بازمانده از تحصیل در استان خوزستان وجود دارد و بعد رقم ۱۵ هزار عنوان شد و بعد اعلام شد که ۱۳ هزار نفر هستند. این آمار با توجه به جمعیت دانش‌آموزی خوزستان که حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی دارد، آمار بالایی نیست اما یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل هم برای ما زیاد است و دنبال این هستیم که حتی یک دانش‌آموز جامانده وجود نداشته باشد.

وی در خصوص روند شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، افزود: حدود شش ماه است در تلاش برای شناسایی این دانش‌آموزان هستیم؛ بخشی از آن‌ها را نتوانسته‌ایم پیدا کنیم و پیدا کردن این کودکان سخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اداره‌کل بهزیستی اعلام کرده است که بیش از ۲ هزار کودک توانایی ذهنی آموزش ندارند. تعدادی از دانش‌آموزان نیز فوتی هستند که والدین آن‌ها بنا به دلایلی اعلام نمی‌کنند. تعدادی نیز از استان خارج شده‌اند. لذا برای شناسایی ۱۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل، به مساجد، بهزیستی، کمیته امداد و… اعلام آمادگی برای همکاری کرده‌ایم.

وی افزود: گاهی برخی از این کودکان مانند کودکان کار که نان‌آور خانواده هستند، اصلا حاضر به همکاری نیستند با اینکه می‌گوییم ما حاضریم او را تامین کنیم و ماهیانه هزینه‌ای برای آن‌ها پرداخت شود و خانواده آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم؛ اما به هر دلیل حاضر نیستند همکاری کنند؛ بنابراین از این جهت آمار، واقعی نیست.  

حمیدی‌نژاد گفت: ما در مجموعه آموزش و پرورش با همکاری دیگر عوامل و استانداری، دست به دست هم داده‌ایم که در ابتدا این کودکان را شناسایی کنیم و در مرحله دوم اقناع‌سازی صورت گیرد زیرا حاضر نمی‌شوند سر کلاس حاضر شوند. برای تدریس و پوشش این کودکان مشکلی نداریم و اگر رسانه‌ها همکاری کنند و پویش شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان را راه بیندازند، ما استقبال می‌کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار