تامین سوخت زمستانه عشایر خوزستان /اهواز در انتظار بنزین یورو

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 بهمن 1401 | 08:44 ق.ظ
تامین سوخت زمستانه عشایر خوزستان /اهواز در انتظار بنزین یورو سهمیه سوخت گاز مایع و نفت سفید مناطق عشایری و سخت گذر فاقد گاز شهری خوزستان تامین شده است.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت : سهمیه سوخت گاز مایع و نفت سفید مناطق عشایری و سخت گذر فاقد گاز شهری بر اساس اعلام امور عشایری و استانداری خوزستان تامین شده و تاکنون گزارشی از کمبود سوخت در این مناطق دریافت نشده است.

 

عبدالکریم محمدی همچنین از تداوم عملیات سوخت رسانی به مناطق کوهستانی، عشایری و سخت گذر شمال شرق خوزستان با وجود سختی کار و سرمای هوا خبر داد.

وی با اشاره به پیشگیری از وقوع بحران با توزیع بموقع سوخت در مناطق برفگیر، سخت گذر و عشایری خوزستان گفت : توزیع و تامین سوخت مایع (گازوییل و نفت سفید) برای بخش‌های عمده همچون مرغداری‌ها و کشاورزی (کشت پاییزه) بر اساس سهمیه تعیین شده در حال انجام است.

محمدی همچنین افزود: با وجود تداوم هوای سرد و لزوم تامین پایدار گاز بخش خانگی، هیچ کدام از جایگاه‌های گاز سی. ان. جی خوزستان با افت یا قطعی گاز رو به رو نبوده است.

محمدی به وضعیت توزیع بنزین در خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز و تامین نشدن بنزین یورو چهار و سوپر در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی توزیع بنزین یورو چهار و سوپر در کلانشهر اهواز با رفع برخی مشکلات ازسرگرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی اظهار نظر‌ها در خصوص آلودگی و استاندارد نبودن بنزین توزیع شده در استان سبب تشویش اذهان عمومی شده است، افزود:هم اکنون بنزینی که در اهواز مصرف می‌شود در شهر‌های خرم آباد و کرمانشاه نیز توزیع و مصرف می‌شود بنابراین غیراستاندارد نبودن بنزین مصرفی اهواز نمی‌تواند کارشناسی و دقیق باشد هرچند اگر بنزین یورو چهار یا پنج توزیع می‌شد ایده‌آل بود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اهواز مصرف روزانه بنزین در محدوده عملیاتی این شرکت را ۳.۵میلیون لیتر در روز عنوان کرد و افزود: وضعیت ذخایر بنزین در انبار سوخت نظامیه اهواز مطلوب است و هیج جایگاهی نیست که به علت نرسیدن و تامین بنزین تعطیل باشد مگر جایگاه‌های سوختی که بدحساب هستند و بدهی انباشته شده را پرداخت نکرده باشند.

وی به الزام تامین بنزین یورو چهار در کلانشهر اهواز بر اساس مصوبه دولت اشاره کرد و افزود: امسال به دلیل افزایش هزینه‌ها و برخی مشکلات دیگر امکان ارسال بنزین یورو چهار از پالایشگاه شازند اراک به اهواز نبود، ولی به زودی توزیع این نوع بنزین در اهواز دوباره شروع خواهد شد.

استان خوزستان ۲ شرکت منطقه‌ای پخش فراورده‌های نفتی در اهواز و آبادان دارد. منطقه آبادان مسوولیت تامین شهر‌های جنوبی و ساحلی استان را برعهده دارد و شرکت پخش اهواز مسوولیت راهبری و توزیع سوخت مناطق مرکزی، شمالی، غربی و شرقی خوزستان برعهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار