افزایش بهره‌وری عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 بهمن 1401 | 11:39 ق.ظ
افزایش بهره‌وری عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش بهره‌وری عملیاتی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

بهروز آقائی با اعلام این خبر بیان داشت: یکی از رویکرد‌های جدید و مهم در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ایجاد چرخه مدیریت بهره‌وری است که در قالب فعال‌سازی کمیته‌های مختلف در حال اجرا و پیگیری است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تحولات منطقه‌ای، هر چند در حال حاضر انجام توسعه فیزیکی در بندر امام خمینی (ره) یک ضرورت ملی برای ارتقای ظرفیت به نظر می‌رسد، ولی علاوه بر این موضوع، لزوم افزایش توان در این مجتمع بندری از طریق افزایش بهره‌وری در فعالیت‌ها نیز می‌بایست به صورت موازی پیگیری و انجام گردد و از تمام توان به شکل کارا و اثربخش استفاده کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد بهبود شاخص‌های بین المللی آنکتاد (UNCTAD) نظیر ویتینگ تایم (زمان انتظار) به میزان ۶۸ درصد، پورت‌تایم (زمان حضور در بندر) به میزان ۲۴ درصد، اپریشن تایم (زمان عملیات) به میزان ۳۵ درصد و سرویس تایم (زمان خدمات دهی) به میزان ۱۴ درصد بوده‌ایم.

وی در پایان افزود: باتوجه به افزایش عمر زیرساخت‌ها و ازطرفی هزینه‌بر و زمان‌بر بودن ارتقای توان بنادر از طریق توسعه و اصلاح فیزیکی، لزوم توجه و نگاه ویژه به افزایش کارایی، اثربخشی و راه‌اندازی چرخه‌های مدیریت بهره‌وری در بنادر یک ضرورت استراتژیک محسوب می‌ شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار