بنزین توزیعی در خوزستان از استاندارد لازم برخوردار است

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 بهمن 1401 | 11:55 ق.ظ
بنزین توزیعی در خوزستان از استاندارد لازم برخوردار است مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز به شهروندان خوزستانی اطمینان داد که بنزین توزیعی در سطح استان که از پالایشگاه‌های آبادان و اراک است از بالاترین استانداردها در سطح کشور و حوزه خلیج فارس برخوردار است.

عبدالکریم محمدی روز سه‌شنبه در پاسخ به برخی اظهار نظرها در خصوص آلوده بودن وغیراستاندارد بودن بنزین توزیعی در سطح خوزستان و کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:افراد یا دستگاه‌هایی که مستنداتی دال بر غیراستاندارد بودن بنزین توزیعی در خوزستان دارند آن را به واحد کنترل کیفیت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز ارایه کنند در غیراین صورت به دلیل تشویش اذهان عمومی و ایجاد بدبینی مردم و سلب اعتماد باید پاسخگوی اظهارات خود باشند.

اشاره صریح مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز به اظهارات اخیر مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان است که در یک گفت‌وگوی رسانه ای اعلام کرده بود کمتراز یک درصد بنزین توزیعی در خوزستان استاندارد است.

محمدی در یک ضرب الاجل ۲۴ ساعته فرصت داد مدارک و مستندات خود را مبنی بر غیراستاندارد بودن بنزین توزیعی ارایه کند ضمن آنکه باید مشخص کند با کدام معیار و سنجش، میزان یک درصد استاندارد سوخت (بنزین) را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه باید مدعیان بنزین غیراستاندارد مشخص کنند آزمایشگاه و آنالیز سوخت توزیعی در خوزستان و اهواز توسط کدام مرجع تخصصی اعلام شده است یادآور شد: بنزین توزیعی در استان به طور همزمان در پنج استان همجوار مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون دلایل و مستنداتی دال بر غیراستاندارد بودن بنزین در این استان‌ها ارایه نشده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز ادامه داد: توزیع سوخت استاندارد از وظایف این شرکت است و حفظ سلامتی مردم خط قرمز ما و حاکمیت است.

محمدی چندی پیش در نشست رسانه‌ای ضمن رد موضوع غیراستاندارد بودن بنزین توزیعی در خوزستان و کلانشهر اهواز گفته بود البته کیفیت بنزین یورو چهار و پنج بهتر از بنزین معمولی است ولی با این حال بنزین معمولی هم استاندارد لازم و قابل قبول را دارد.

روزانه حدود ۳.۵ میلیون لیتر در حوزه عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز توزیع و مصرف می‌شود.

خوزستان ۲ شرکت مستقل پخش فرآورده های نفتی در اهواز و آبادان دارد.شرکت پخش منطقه آبادان ، توزیع سوخت در مناطق ساحلی و جنوبی خوزستان را برعهده دارد و منطقه اهواز نیز مسوولیت راهبری و توزیع سوخت در مناطق غربی ، شرقی ، شمالی و جنوب شرق استان را برعهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار