نشانِ برتر صنایع غذایی خوزستان به نیشکر رسید

تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 بهمن 1401 | 09:14 ق.ظ
نشانِ برتر صنایع غذایی خوزستان به نیشکر رسید چهار کشت و صنعت نیشکری در همایش تجلیل از صنایع تولیدی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خوزستان به عنوان واحدهای برتر صنایع غذایی استان معرفی شدند.

چهار کشت و صنعت نیشکری در همایش تجلیل از صنایع تولیدی، خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خوزستان به عنوان واحدهای برتر صنایع غذایی استان معرفی شدند.

در این همایش که پنج‌شنبه (۲۹ دی ماه) در مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، کشت و صنعت‌های حکیم فارابی، دهخدا، دعبل خزاعی و امیرکبیر به عنوان شرکت‌های برتر صنایع غذایی برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این همایش، دکتر مسعود مهدوی نیا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حمایت از تولیدکنندگان و تجلیل از صنایع برتر را از اهداف برگزاری این برنامه برشمرد.

خوزستان بیشترین مجموع تولیدات کشاورزی را در کشور داراست و ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار به منظور ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی غذایی دارد.

بر اساس این گزارش، هر ساله واحدهای فعال تولیدکننده مواد و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و براساس الزامات و معیارهای تدوین شده رتبه‌بندی می‌شوند. ملاک ارزیابی در این ممیزی، رعایت کامل ضوابط فنی و بهداشتی عمومی و تخصصی محصول محور و همچنین استانداردهای ملی و بین المللی در زمینه سیستم‌های مدیریت ایمنی مواد غذایی است.

بر این اساس، شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سالیان متمادی توانسته‌اند عنوان برتر واحدهای نمونه و برتر صنایع غذایی استان خوزستان را از آنِ خود نمایند.

از جمله دستاورد‌های مهم شرکت توسعه نیشکر علاوه بر تولید و تامین ۴۰ درصد شکر کشور و گام برداشتن در مسیر خودکفایی، ایجاد اشتغال و به تبع آن امنیت پایدار در خوزستان است.

تولید بیش از ۳۳ میلیون لیتر الکل طبی در کشور، ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه، پتانسیل تولید ۱۳۲ هزار متر مکعب ام.دی.اف و بیش از ۵۰ هزار تن خوراک دام، این شرکت را در ردیف شرکت‌های راهبردی قرار داده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار