احداث نارنجستان، کُنارستان و توتستان در دستور کار شهرداری آبادان

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 بهمن 1401 | 22:05 ب.ظ
احداث نارنجستان، کُنارستان و توتستان در دستور کار شهرداری آبادان کاشت درختان مثمر در پارک ها به زودی آغاز می شود شهردار آبادان گفت: درختان مثمر از جمله سه پستان و کُنار به منظور کاشت در پارک های سطح شهر خریداری شده و به زودی عملیات کاشت آنها آغاز نیز خواهد شد.  یاسین کاوه‌پور اظهار داشت: از ابتدای دی ماه تاکنون ۱۴۵ هزار گلدان گل […]

کاشت درختان مثمر در پارک ها به زودی آغاز می شود

شهردار آبادان گفت: درختان مثمر از جمله سه پستان و کُنار به منظور کاشت در پارک های سطح شهر خریداری شده و به زودی عملیات کاشت آنها آغاز نیز خواهد شد.

 یاسین کاوه‌پور اظهار داشت: از ابتدای دی ماه تاکنون ۱۴۵ هزار گلدان گل اطلسی برای کاشت در بلوارها، میادین و معابر اصلی شهر آبادان توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خریداری و تامین شده است.

شهردار آبادان، افزود: همچنین ۲۰ هزار اصله نهال از انواع درختچه های گل دار شامل گل کاغذی، برهان گلی، خرزهره، ختمی چینی و … نیز توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری جهت کاشت در بلوارها و معابر اصلی سطح شهر آبادان خریداری و کار کاشت آنها نیز از ورودی های شهر آغاز شده است.

وی به دیگر اقدامات سازمان پارک های شهرداری آبادان در سطح شهر اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای آذرماه تاکنون عملیات اصلاح چمن، هرس و هرس فرم درختان کنوکارپوس سطح شهر اجرایی شده و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

کاوه پور همچنین از آغاز فاز دوم کاشت نهال و گل های فصلی در بلوارها، معابر و میادین اصلی سطح شهر به مناسبت فرارسیدن عید نوروز خبر داد و بیان کرد: سالها در آبادان برای کاشت نهال و گل از کودهای حیوانی استفاده می شد که از کیفیت مناسبی برخوردار نبود، لذا کود باکیفیت کمپوست خریداری شد تا شاهد سرسبزی بیشتر در حوزه فضای سبز شهری آبادان باشیم. 

شهردار آبادان، یاد آور شد: اکنون نیز اقداماتی نظیر پاکسازی پارک ها از جمله پارک حاشیه جنب بازار اروند در حال انجام است.

وی افزود: همچنین درختان مثمر از جمله سه پستان و کُنار به منظور کاشت در پارک های سطح شهر خریداری شده و به زودی عملیات کاشت آنها آغاز خواهد شد.

کاوه پور در پایان از احداث نارنجستان، کُنارستان و توتستان در سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود و با برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم در محل های تعیین شده سطح شهر به صورت انبوه نارنجستان، کُنارستان و توتستان احداث کنیم تا شهروندان عزیز بتوانند از این ظرفیت نیز بهره مند شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار