مشارکت کارکنان شرکت فولاد خوزستان در امر خداپسندانه اهدای خون

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 بهمن 1401 | 10:30 ق.ظ
مشارکت کارکنان شرکت فولاد خوزستان در امر خداپسندانه اهدای خون با افزایش برودت هوا و کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده های آن، سازمان انتقال خون کشور در همه گروه های خونی نیازمند اهدای خون هموطنان شد.   به همین منظور دوم و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ سازمان انتقال خون استان خوزستان با استقرار گروهی ۵ نفره به سرپرستی ایرج نوروزی در واحد طب صنعتی […]
با افزایش برودت هوا و کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده های آن، سازمان انتقال خون کشور در همه گروه های خونی نیازمند اهدای خون هموطنان شد.
 
به همین منظور دوم و سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ سازمان انتقال خون استان خوزستان با استقرار گروهی ۵ نفره به سرپرستی ایرج نوروزی در واحد طب صنعتی شرکت فولاد خوزستان، از کارکنان واجد شرایط خون گیری نمود.
 
ایرج نوروزی مسئول پذیرش سازمان انتقال خون اهواز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان اظهار داشت: اهدای هر کیسه خون، جان ۳ بیمار نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را نجات می‌دهد.
 
وی افزود: پس از انجام معاینات پزشکی و خون گیری و آزمایشات موردنیاز بر روی نمونه‌های گرفته شده، شناسایی گروه‌ها و زیرگروه‌های خاص برای تزریق خون به بیماران نیازمند به گروه‌های خونی خاص انجام می شود.
 
نوروزی با اشاره به مزیت جسمی و معنوی برای اهدا کنندگان اظهار داشت: رفع غلظت خون، فعال‌سازی سلول‌های مغز استخوان و کمک به بیماران تالاسمی، سرطانی، بیماران صعب العلاج، مصدومان حادثه دیده و عمل‌های جراحی نیازمند خون از فواید جسمی و ثواب معنوی اهدای خون می باشد.
 
وی با اشاره به فرآورده‌های قابل استفاده از خون گفت: گلبول‌های قرمز، پلاکت، پلاسما، کرایو و گلبول‌های قرمز شسته شده برای بیماران تالاسمی، جزو فرآورده‌های تهیه شده از خون‌های اهدایی می‌باشد.
 
نوروزی اذعان داشت: هر فرد بالغ، به شرط نداشتن سابقه‌ی بیماری خاص و انجام معاینات اولیه می تواند هر سه ماه یکبار خون اهدا کند. 
 
کاروان اعزامی سازمان انتقال خون استان به مدت دو روز ۲ و ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در واحد طب صنعتی شرکت فولاد خوزستان مستقر بوده و از کارکنان تلاشگر این شرکت خون گیری نمودند.
 
گفتنی است، این طرح با استقبال کارکنان فولاد خوزستان همراه بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار