نخبگان دانشگاهی خوزستان باید جذب هلدینگ ها و تشکیلات اداری شوند

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 بهمن 1401 | 10:43 ق.ظ
نخبگان دانشگاهی خوزستان باید جذب هلدینگ ها و تشکیلات اداری شوند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر جذب نخبگان دانشگاهی استان در هلدینگ ها و تشکیلات اداری تاکید کرد و گفت: نقش نیروی انسانی به ویژه نخبگان در توسعه کشور بسیار مهم است پس باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت.

آقارضا فتوحی دوشنبه شب در نشست وزیر علوم با شرکت های دانش بنیان و فناور خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: خوزستان پایتخت اقتصادی کشور در زمینه کشاورزی، آب، انرژی و بنادر است‌ و این موضوع باید در دولت مطرح شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال و کارآفرینی افزود: با وجود منابع و ظرفیت های استان، باید کمک کنیم بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان ایجاد شود. شاهد هستیم به برخی از استان‌ها مجوزهایی داده می‌شود که از نظر اقتصادی واقعا مردود است در حالی که در خوزستان منابع آبی موجود و صادرات سهل‌الوصول است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خطاب به وزیر علوم تاکید کرد: برای جلوگیری از فرار مغزها و دانشجویان نخبه، انتظار داریم که پنج نفر اول دانشگاه های خوزستان جذب هلدینگ‌ها یا تشکیلات اداری شوند تا نخبه‌پروری شود.

فتوحی گفت: دانشجویانی که علوم و فنون را یاد می‌گیرند و در یک رشته فارغ التحصیل می شوند باید به کار گرفته شوند نه اینکه فارغ التحصیلان ارشد و لیسانس ما در آژانس و تاکسی کار کنند.

محمدراضی جلالی رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز گفت: با وجود تلاش‌های بسیار در سال‌های گذشته، پارک علم و فناوری خوزستان از نظر توسعه زیرساختی نتوانسته در شرایط مطلوبی قرار بگیرد به همین دلیل هدف‌گذاری امسال را بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر سازمان‌ها و ادارات قرار دادیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ساختمان نوساز خانه هنرمندان در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت و در حوزه هنری یک ساختمان ۶ طبقه به کانون خلاقیت و نوآوری هنری اختصاص داده شد همچنین از سوی اداره کل فنی و حرفه ای یک سوله سه هزار متری در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در اختیار پارک قرار گرفت.

راضی جلالی گفت: بعد از سال‌ها، زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در اختیار پارک علم و فناوری خوزستان قرار گرفته که از این طریق می توان نیاز بسیاری از فناوران را برای تامین فضای کارگاهی مرتفع کرد اگرچه معتقدیم که خوزستان می‌تواند بزرگ‌ترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور را در دل خود جای دهد.

وی افزود: در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، هماهنگی لازم برای احداث کارخانه نوآوری صورت گرفته و به زودی این امر محقق خواهد شد همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری نفت در حال پیگیری بوده و مکان آن مشخص شده است.

 

فعالیت ۲ هزار واحد صنعتی در خوزستان

حمیدرضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: حدود ۲ هزار واحد صنعتی در استان خوزستان داریم که ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند.

وی افزود: در صنایع فولادی حدود ۱۳.۵ میلیون تن تولید و در صنایع پتروشیمی نیز حدود ۲۱ میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی در استان خوزستان داریم که رتبه اول کشور است همچنین در زمینه نیشکر حدود ۷۰۰ هزار تن شکر در خوزستان تولید می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های محوری و تحولی در وزارت صمت، ارتباط بین صنایع بزرگ و کوچک است که امیدواریم با محوریت صنایع دانش بنیان دنبال شود.

وی افزود: حدود ۴۵۰ شرکت فنی و مهندسی در خوزستان وجود دارد و حدود ۳۰ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که می‌توانند تحول بزرگی در حوزه اشتغال ایجاد کنند.

فلاح گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دادیم و امسال نیز حدود سه هزار میلیارد ریال در قالب سرمایه ثابت و در گردش به این شرکت ها اختصاص می یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار