وزیرعلوم:سرانه فضای دانشگاهی در خوزستان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 بهمن 1401 | 10:44 ق.ظ
وزیرعلوم:سرانه فضای دانشگاهی در خوزستان افزایش می‌یابد وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:سرانه فضای آموزشی ، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاههای خوزستان با توجه به ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و امکانات مادی این استان باید افزایش یابد.

دکتر محمدعلی زُلفی گل سه شنبه شب در حاشیه تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان با تکمیل و تخصیص اعتبارات طرح های نیمه تمام ، سرانه فضای آموزشی دانشگاهها متناسب با نیازها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به کمبود اعتباری دانشگاههای خوزستان اظهار داشت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات مناسبی برای دانشگاه های خوزستان تخصیص م ی یابد.

پیشگامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در آموزش مهارت محور

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و همجواری با منابع خاک و آب منطقه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: این دانشگاه با بهره مندی از امکانات بی شمار انسانی و منابع مادی و خدادادی باید پیشگام در آموزش مهارت محور باشد.

زُلفی گل افزود:وزارت علوم برای ارتقای سطح آموزش مهارت محور ،نیازهای این دانشگاه را مرتفع خواهد کرد تا در توسعه بیشتر بخش کشاورزی خوزستان مشارکت فعال تری داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه این دانشگاه زمین ها و فضاهای مناسبی برای راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری دارد و می تواند در تولیدات محصولات کشاورزی دانش بنیان موثر باشد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارت خانه نهایت همکاری و مساعدت را با این دانشگاه به عمل خواهد آورد تا در مسیر شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی خوزستان قرار گیرد.

زُلفی گل افزود: مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز می تواند در بخش تحقیقات و فناوری با این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی همراهی کند.

در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دوره های کارشناسی ، ارشد و دکترا به تحصیل اشتغال دارند.

 در این آیین از خدمات دکتر عباس عبدشاهی قدردانی و دکتر جمال فیاضی به عنوان رییس جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شد.

همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات وفناوری از مدیران پیشین این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ۲ دهه اخیری که به دانشگاه ارتقا یافته نیز تجلیل به عمل آمد.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که به دانشگاه رامین نیز معروف است در شهر ملاثانی مرکز شهرستان “باوی” واقع شده و با کلانشهر اهواز ۳۵کیلومتر فاصله دارد.

وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری یکشنبه شب وارد خوزستان شد و قرار است در آخرین روز سفر چهارروزه خود به این استان به شهرهای آبادان و خرمشهر برود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار