توسعه همکاری‌های تحقیقاتی صنعت نیشکر با دانشگاه‌ها/بخشی از اعتبارات پژوهشی نیشکر به سمت دانشگاه‌ها سوق یابد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 بهمن 1401 | 09:14 ق.ظ
توسعه همکاری‌های تحقیقاتی صنعت نیشکر با دانشگاه‌ها/بخشی از اعتبارات پژوهشی نیشکر به سمت دانشگاه‌ها سوق یابد شرکت توسعه نیشکر با در اختیار قرار دادن امکانات لازم، از روند آموزش کاربردی و کارورزی دانشجویان حمایت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با برشمردن ظرفیت‌های بی‌شمار صنعت نیشکر، خواستار استفاده از این ظرفیت مهم برای ارتقای شاخص‌های آموزشی و پژوهشی بخش کشاورزی استان خوزستان شد.

دکتر محمدعلی زُلفی‌گل سه‌شنبه (۱۱ بهمن ماه) در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، با بیان این مطلب گفت، دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از نخبگان علمی خوزستان است و انتظار می‌رود این شرکت بخشی از اعتبارات پژوهشی و تحقیقاتی خود را به سمت دانشگاه‌ها سوق دهد.

عالی‌ترین مقام وزارت علوم، تحقیقات، فناوری در دولت سیزدهم افزود: ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه باعث افزایش بهره‌وری و ارتقای عملکرد می‌شود و این ارتباط میان مراکز علمی و صنعتی، پیش‌زمینه‌ای برای انتقال بهینه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خواهد شد.

حمایت صنعت نیشکر از آموزش کاربردی و مهارت‌آموزی دانشجویان، از دیگر محورهای سخنان وزیر علوم در حاشیه این مراسم بود. دکتر زُلفی‌گل در این مورد گفت، شرکت توسعه نیشکر با در اختیار قرار دادن امکانات لازم، از روند آموزش کاربردی و کارورزی دانشجویان حمایت کند.

حمایت مدیرعامل نیشکر از طرح‌های پژوهشی
در ادامه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از حمایت قاطع این شرکت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی خبر داد و گفت، صنعت نیشکر ارتباط مستمری با دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی برای افزایش بهره‌وری و رفع چالش‌ها دارد.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در کشت و صنعت‌های نیشکری مورد توجه قرار گرفته و در سال مزیّن به شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نیز این همکاری‌ها بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که با حضور وزیر علوم برگزار شد، از خدمات دکتر عباس عبدشاهی قدردانی و دکتر جمال فیاضی به عنوان رییس جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی معرفی شد.

پیش از این مراسم نیز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدادی از مدیران خوزستان بر مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان حضور یافتند و ادای احترام کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار