استقبال بی‌نظیر نیشکری‌ها از «یار مهربان»

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 بهمن 1401 | 10:16 ق.ظ
استقبال بی‌نظیر نیشکری‌ها از «یار مهربان» هرچند موضوعات کتاب‌ها متنوّع و در زمینه‌های مختلف است اما به گفته رحمان عبیدی، با توجه به استقبال زیاد نیشکری‌ها، جا دارد در حوزه‌های تخصصی و فنّی نیز کتاب عرضه شود؛ چرا که این قبیل کتاب‌ها، خوانندگان خاص خودش را دارد، که کم هم نیستند.

نمایشگاه کتاب «شهرک دانیال» کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره)، با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شده و علی‌رغم تعطیلی‌های اخیر، فروش کتاب روندی افزایشی داشته است.

در این نمایشگاه بیش از ۵۸۰ عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان کتاب‌های مورد نظر خود را با تخفیف ۷۰ درصدی خریداری می‌کنند.

این میزان تخفیف برای اولین بار است که در خوزستان در سطح یک شرکت نیشکری انجام می‌شود و به گفته مسئولین نمایشگاه، استقبال نیشکری‌ها تاکنون بی‌نظیر بوده است.

گامی مهم در گسترش فرهنگ کتابخوانی

یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه در حالی که چندین کتاب در حوزه کودک در دست دارد، از این حجم تخفیف شگفت‌زده شده و این اقدام مدیران نیشکر را گامی مهم در گسترش فرهنگ کتابخوانی می‌داند.

هرچند موضوعات کتاب‌ها متنوّع و در زمینه‌های مختلف است اما به گفته رحمان عبیدی، با توجه به استقبال زیاد نیشکری‌ها، جا دارد در حوزه‌های تخصصی و فنّی نیز کتاب عرضه شود؛ چرا که این قبیل کتاب‌ها، خوانندگان خاص خودش را دارد، که کم هم نیستند.

کتاب‌های ادبی بویژه رُمان و کتاب‌هایی در حوزه شهدای هشت سال دفاع مقدس، از کتاب‌های مورد توجه نیشکری‌ها در این نمایشگاه است. «مهاجر سرزمین آفتاب» یکی از کتاب‌های مورد علاقه «مریم» است. او از اینکه توانسته در این نمایشگاه با تخفیف مناسبی کتاب خریداری کند، خوشحال است. این کتاب یکی از کتاب‌های پرفروش است که خاطرات کونیکو یامامورا، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران، نقل شده است.

مریم یکی از دختران پرسنل ساکن شهرک دانیال است. با وجود سن پایین اما عاشق و شیفته کتاب‌های داستانی است. او با کلماتی پر از شور و نشاط، خواستار دائمی شدن نمایشگاه کتاب می‌شود: «وجود نمایشگاه کتاب آدمی را سر شوق می‌آورد و طبع کتابخوانی‌مان گّل می‌اندازد. اگر این قبیل نمایشگاه‌ها دائمی شود، فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم بیشتر می‌شود. هر چه مردم بیشتر کتاب بخوانند با جامعه‌ای اهل تفکر مواجه خواهیم بود که روی ریل توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرد».

  نماینده ناشر نمایشگاه هم از حضور گسترده مردم در نمایشگاه چنان به ذوق آمده که در زمزمه‌هایش این جمله را تکرار می‌کرد که «از نمایشگاه استقبال فوق‌العاده‌ای شده است».

خرید کتاب با طعم صنایع دستی

استقبال نیشکری‌ها آنقدر خوب بود که نماینده ناشر وعده داد که در نمایشگا‌های بعدی، کتاب‌های متنوع و بیشتری را در حوزه‌های مختلف بویژه زمینه‌های تخصصی به نمایش خواهد گذاشت.

توجه به مسائل فرهنگی پرسنل نیشکر علت راه‌اندازی این نمایشگاه همزمان با دهه فجر بوده است. این را مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) می‌گوید و معتقد است که ترویج کتابخوانی به رشد و شکوفایی جامعه منجر می‌شود.

محمدرضا عصاره‌نژاد راه‌اندازی این نوع نمایشگاه‌های فرهنگی را ضروری دانست و تاکید کرد، در نمایشگاه کتاب با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم تخفیفی قابل توجه به پرسنل دهیم و در مناسبت‌های بعدی نیز نمایشگاه‌های محصولات فرهنگی با شرایط ویژه دایر خواهد شد.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب شهرک دانیال نیشکر، هنر دست بانوان نیشکری ساکن این شهرک نیز به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان در کنار خرید کتاب می‌توانند محصولات صنایع‌دستی را نظیر گلیم‌بافی، کپوربافی، مکرومه‌بافی و… خریداری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار