هشدار زرد تندباد و فعالیت سامانه بارشی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 بهمن 1401 | 08:43 ق.ظ
هشدار زرد تندباد و فعالیت سامانه بارشی در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع تندباد لحظه‌ای و مواج شدن شمال غرب خلیج فارس از روز دوشنبه هفته جاری ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.

در هشدار سطح زرد این اداره کل نسبت به وقوع وزش تندباد آمده است: وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای از اواسط روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خوزستان را شاهد خواهیم بود.

 

بر اساس هشدار سطح زرد دریایی، وزش باد متوسط گاهی شدید، افزایش ارتفاع موج و احتمال بارش پراکنده از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت جمعه قابل انتظار است؛ نوع مخاطره در روز‌های دوشنبه و سه شنبه افزایش ارتفاع موج، سرعت باد متوسط گاهی شدید و احتمال بارش پراکنده و چهارشنبه تا جمعه آینده افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از دوشنبه تا اوایل روز پنجشنبه بر خوزستان تاثیر خواهد گذاشت و سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای (در مناطق شمالی و شرقی)، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری ادامه داد: بارش در دیگر نقاط خوزستان به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۰.۳ و ایذه با ۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۸.۷ و حداقل ۵.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران از روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار