همکاری ۱۵۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 بهمن 1401 | 08:44 ق.ظ
همکاری ۱۵۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۱۵۰ وکیل نیکوکار برای ارایه خدمات حقوقی و قضایی به مددجوان با این نهاد در خوزستان همکاری دارند.
جمال شیبه روز یکشنبه در همایش ملی “حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان” که به صورت ارتباط تصویری در محل این اداره کل برگزار شد بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت کانون وکلا و مشاوران حقوقی نیکوکار، و بسیج حقوقدانان به‌ منظور ارایه خدمات حقوقی به خانواده‌های زیر حمایت از رویکردها و اقدامات مهم این نهاد است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ خدمت حقوقی و مشاوره به مددجویان، ارایه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: این نهاد خدمات حقوقی مختلفی را به مددجویان زیر حمایت در بخش های قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست، شکواییه، لایحه دفاعی و شرکت در جلسات دادرسی در سطح خوزستان ارایه داده است.

وی با بیان اینکه دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث مددجویان پیگیری می شود ادامه داد: برخی از خدمت ها در قالب میز خدمت در سطح استان به مددجویان ارایه شده است.

شیبه گفت: خدمات حقوقی ارایه‌شده به مددجویان زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان در قالب تنظیم لایحه، دفاعیه، پیگیری پرونده‌ قضایی، ارایه آموزش‌ حقوقی و برگزاری میز خدمت حقوقی انجام می‌شود.

وی افزود: مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه اجرای قرار کارشناسی معاف هستند. مددجویان می توانند در صورت نیاز به مشاوره حقوقی هر هفته به اداره حقوقی این نهاد و همچنین دفاتر کمیته امداد در سطح خوزستان در قالب میز خدمت مراجعه کنند.
در حاشیه این همایش، تفاهم‌نامه مشترک میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و قوه قضاییه با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های نیازمند به امضا رسید.
طبق این تفاهم‌نامه دفاتر حمایت حقوقی از نیازمندان در دادگستری‌های سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
برگزاری دوره‌های آموزش حقوقی برای مددجویان و حمایت قضایی نیازمندان از دیگر موضوعات مورد تفاهم میان کمیته امداد و قوه قضاییه است.
در این تفاهم‌نامه همچنین کمک به اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان و حمایت از خانواده زندانیان و کمک به آزادی محکومان جرایم غیر عمد پیش‌بینی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار