افزایش ۱۴ درصدی سهمیه سوخت کشاورزی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 بهمن 1401 | 11:07 ق.ظ
افزایش ۱۴ درصدی سهمیه سوخت کشاورزی در خوزستان در سال جاری میزان سوخت مصوب خوزستان در بخش کشاورزی ۲۶۰ میلیون لیتر می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سهمیه سوخت کشاورزی باید به صورت سالانه و بر اساس سطوح کشت تخصیص یابد گفت: تخصیص سوخت به استان‌ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس تعداد ادوات کشاورزی نمی‌باشد بلکه بر اساس سطوح کشت صورت می‌گیرد.

تورج نوروزی افزود: در سال گذشته از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به صورت علی الحساب و ماهانه به میزان ۲۲۸ میلیون لیتر سوخت برای تراکتورها، کمباین‌ها و تیلر‌ها اختصاص یافت در صورتیکه ۲۷۰ میلیون لیتر سوخت نیاز استان در این بخش بود.

وی اظهار داشت: در سال جاری با پیگیری‌ها و همکاری مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میزان سوخت مصوب استان ۲۶۰ میلیون لیتر می‌باشد که سهمیه یک سال زراعی (از مهر ماه ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ۱۴۰۲) است و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.

نوروزی با بیان اینکه با افزایش سهمیه، دغدغه‌ای برای فصل برداشت نیز نخواهیم داشت ادامه داد: میزان مصرف سوخت با توجه به میزان کارکرد هر دستگاه در زمین زراعی متفاوت است.

وی اضافه کرد: همانگونه که تخصیص سوخت بر اساس سطوح کشت صورت می‌گیرد از طرف سازمان جهاد کشاورزی نیز سوخت بر اساس سطوح کشت و نوع محصول، به کشاورزان تعلق می‌گیرد، زیرا در محصولات مختلف میزان سوخت مصرفی نیز متفاوت می‌باشد.

نوروزی  گفت : در بعضی فصول مانند بهار و پاییز میزان مصرف سوخت بیشتر می‌باشد و بر همین اساس میزان سوخت به صورت ماهانه و فصلی به شهرستان‌ها تخصیص می‌یابد.

نوروزی افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری تا پایان بهمن ماه میزان سوخت مصرف شده در استان ۱۲۰ میلیون لیتر می‌باشد در حالیکه در سال گذشته در همین مدت یکصد میلیون لیتر تخصیص و توزیع شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار