بارندگی خوزستان همچنان کمتر از بلندمدت / پیش‌بینی بارش نرمال در اسفند و بهار

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 بهمن 1401 | 11:24 ق.ظ
بارندگی خوزستان همچنان کمتر از بلندمدت / پیش‌بینی بارش نرمال در اسفند و بهار مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هر چند امسال بارندگی بهتری در خوزستان داشته‌ایم اما هنوز میزان بارش، پایین‌تر از نرمال بلند مدت است. محمد سبزه‌زاری، با اشاره به تاثیر بارندگی‌ها در آبگیری سدهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در حوضه سدهای کارون، دز و مارون مشکلی وجود ندارد اما همچنان حوضه کرخه مشکل زیادی دارد. […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هر چند امسال بارندگی بهتری در خوزستان داشته‌ایم اما هنوز میزان بارش، پایین‌تر از نرمال بلند مدت است.

محمد سبزه‌زاری، با اشاره به تاثیر بارندگی‌ها در آبگیری سدهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در حوضه سدهای کارون، دز و مارون مشکلی وجود ندارد اما همچنان حوضه کرخه مشکل زیادی دارد.

وی افزود: تا قبل از بارش قبلی، سد کرخه تقریبا خشک بود اما در پی بارش اخیر مقداری میزان آب در سد کرخه افزایش یافت و شرایط کمی بهتر شده است. البته بارندگی‌ها در حوضه کرخه نیاز آبی کشاورزان را تامین کرد و در نتیجه، زمین‌ها مرطوب هستند بنابراین نیازی نیست که رهاسازی زیادی از سد کرخه انجام شود و بیشتر آبگیری در سد در حال انجام است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از ابتدای سال آبی تا ۱۶ بهمن‌ماه، در پهنه خوزستان ۱۹۴.۵ میلیمتر بارندگی رخ داده است که نسبت به بلندمدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در بالادست خوزستان نیز بیان کرد: بارندگی در چهار محال و بختیاری نسبت به بلند مدت ۴.۹ درصد، در ایلام ۱۸.۴ درصد و در لرستان ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است. بارندگی در کهگیلویه و بویر احمد نسبت به بلند مدت ۸.۸ بالاتر از نرمال بوده است.

سبزه‌زاری گفت: هر چند امسال بارندگی بهتری در خوزستان داشته‌ایم اما هنوز میزان بارش، پایین‌تر از نرمال بلند مدت است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارندگی در اسفندماه و فصل بهار نرمال خواهد بود که اگر این اتفاق رخ بدهد، شرایط خوزستان بهتر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت کانون‌های گرد و غبار داخلی در پی بارندگی‌های اخیر گفت: در حال حاضر زمین‌ها خیس هستند و مشکلی از نظر گرد و غبار با منشاء داخلی نداریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار